2008.10.28.
15:44

Írta: mediainfo

Kedélyeskedik a mellrák kampány?

Eddig folyton a "greenwash"-ról lehetett olvasni, most itt a "pinkwash". Az előbbi arra utal, mikor a cégek visszaélnek a "zöld kommunikációval", azt állítva, hogy ők hejj de milyen környezettudatosak és jófiúk, közben meg nem. No, most ennek a fogalomnak a mellrákra hangszerelt verziójával találkozhattunk a Brandchannel egyik cikkében.

Ugye mindenki ismeri a rózsaszín szalagot? Igen, ez a mellrák ellenes küzdelem szimbóluma. Maga a rózsaszín is egyre inkább a küzdelmet felvállaló mozgalmakhoz köthető. Voltak itthon is "rózsaszín" kezdeményezések, de az Egyesült Államokat pláne elöntötte a pink hullám, mivel október egészét a mellrákkal kapcsolatos tájékoztatásnak, ismeretterjesztésnek szentelték. Ezzel eddig semmi baj, sőt!

De persze megjelentek a kritikus hangok is. Van olyan szervezet, aki szerint nem kellene annyit költeni az "ügy központú marketingre", inkább a kutatásra kellene több pénzt fordítani, mások szerint meg az egész kampány túlzottan kedélyeskedővé, szinte vidámmá vált a rózsaszín áradattal, ami nem támogatja kellően a valódi célokat. Persze más kérdés, mire mennének, ha feketével és horrorisztikus képekkel bombáznák a témától eleve rettegő hölgyeket...

Megint mások amiatt aggodalmaskodnak, hogy a kis rózsaszín szalag "elszabadult", s ezzel a célok teljesülése, az adományok ellenőrzése átláthatatlanná vált. Merthogy a szalagot bárki használhatja, aki úgy érzi, tenni akar a mellrák ellen. Nincs levédve, le lehet tölteni az akciót koordináló amerikai szervezet weboldaláról is. No, és persze ha valamivel vissza lehet élni, akkor azzal vissza is szoktak. Egyre több olyan céget fülelnek le (főképp a szépség- vagy az autóiparban), akik rózsaszínt prédikálnak, de... Más szóval, kirakják a plecsnit, deklarálják a rák elleni küzdelmet, majd termékeikről jól kiderül, hogy nem a betegség elkerülését, hanem a kifejlődését segítik.

Persze eddig is tudtuk, hogy a pofátlanságnak nincsen határa, ha pénzt lehet csinálni valamiből. Ilyen mostanság a PR témává lesilányított CSR vagy fenntartható fejlődés, a kommunikáció középpontjába állított, de ordítóan fals "zöld szemlélet" vagy a "pinkwash", azaz a visszaélés a mellrák témával.

Ezzel együtt persze a mellrák ellenes mozgalom és támogatói büszkék arra, amit elértek, s nyilván minden okuk megvan erre. Elkél a hölgyeknek a támogatás, a segítség, a bátorítás világszerte. Csak hát ugye a vadhajtások. Van persze, hogy az illető cég vagy szervezet nem akar csalni, csak egyszerűen ízléstelen, vagy hülye. Hogy az hová tartozik, hogy Laura Bush, a first lady bepinkelte ideiglenesen a Fehér Házat, nem tisztünk megítélni:) Íme:

 

Szólj hozzá!

Címkék: reklám amerika

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr22736752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása