Az elmúlt héten több médiás/médiás-szelebes partin is jelenésünk volt. 10 éves lett a TV2, 10 napos a magyar MTV... Más-más körrel ünnepelt együtt a két csatorna, hiszen más a célközönség, mások azok az ismert (?) arcok, akik bevonzzák a népet a képernyő elé. (Észrevettük azt is, hogy megöregedtünk, mert egy csomó olyan arc jött be a piros szőnyegen, akik úgy viselkedtek, mint a Valakik, de mi nem tudtuk kik ők. Bródy Jánost bezzeg felismertük.)
No de azért van átfedés a szelebek/sztárok tekintetében. Megalkothatnánk például a Soma-megmaradás törvényét. Akármi a dress code, az apropó, a célközönség, a tizenöt perc hírnév hőseinek meghívotti köre, a Hajkorona ott virít. Személy szerint hideglelést kapok a nedves bugyis eszme(?)futtatásaitól, a termékeny nő természetes és ősi képét szexuálbulvárrá silányító lihegésétől, de a nő akkor is tud valamit, amivel nélkülözhetetlenné tette magát a honi médiavilágban. Vagy éppen csak mi nem tudunk valamit: kreatívabbnak, választékosabbnak lenni a sztártermelésben.
Az elmúlt hetekben a Heti Válasz egyik újságírója azon dohogott, hogy az RTL Klub is megtalálta a maga Somáját a ki-mit-tudja zsűrijébe Falusi Mariann személyében. (A honi hajstatisztikát egyébként jól egyensúlyba hozzák ők ketten:) Mi ugyanígy Soma-klónt láttunk anno a Megatánc zsűrijében grande dame-ot alakító Kishonti Ildikóban. Szóval mindenki keresi Somát. Újratermeli a siker reményében Somát. Lehúzza róla az újabb és újabb bőrt (meg a bugyit - ezt most csak Soma kedvéért...).
Amíg nem lesz a szakma kicsit kreatívabb a sztárcsinálásban, és hagyja, hogy ugyanaz a három-négy "guru" fújja a passzát szelet, addig minden partin, csatornán, műsorban ugyanaz az öt-tíz húzónév szerepel. Az egyik persze Soma. Minden hányásban van répa, minden partin van Soma. De hogy más se?...