2009.09.20.
13:20

Írta: mediainfo

Okos vagy elkeseredett az új General Motors kampány?

Valószínűleg nincs ember a világon, aki ne tudná, mi van a General Motors-szal. Csődeljárás, újrakezdés, bizalomhiány, új vezetők, stb. Ilyen helyzetben bármely márkának nehéz kitalálnia, hogyan legyen hiteles és pozitív. A GM elég kockázatos utat választott: új reklámkampányában Ed Whitacre, az autós óriás új elnöke szerepel, aki arról beszél a szpotban, hogy bevallja, korábban neki is voltak kételyei, de most, hogy látja, miként működik ez a cég, és hogyan dolgoznak... A kampányban van egy garanciális ajánlat is: ha nem tetszik az új verda, 60 napig vissza lehet adni. No de vissza a cégvezető szerepeltetésére. Vajon jó ötlet volt ez?

Ez a kérdés izgatta az AdAge amerikai szaklapot is, amely egy sor szakembert kérdezett meg (AdAge, 2009. szeptember 14., p. 44., illetve online elérhető a cikk itt): mit gondolnak arról, ha egy cég hirdetésében egy csúcsvezető szerepel. A válaszokból tallózunk:

A digitális világban mindenki egyben kritikus is, szóval nem árt leellenőrizni, hogy érheti-e az előtérbe állított vezetőt bármilyen támadás.

Csökkent a cégvezetők irányába az általános bizalom, tehát kb. egy popsztár is hitelesebb lehet a fogyasztók szemében.

Ha egy csúcsvezető valami nagy ígéretet tesz, akkor nincs más választása, mint teljesíteni azt, különben a márka még nagyobb károkat szenved.

Ha egy cégvezető egy ilyen reklámban magát adja, akkor hozzájárulhat a hitelesség növekedéséhez, de ha a kampányon kiviláglik az ügynökség "mesterkedése", akkor az visszaüt.

Lehet bármilyen jó a reklám, a csúcsvezető szerepeltetése esetén mindig fennáll a kétségbeesettség látszata. Ekkora gázban lenne a cég?

Ha ráadásul egy frissen érkezett cégvezetőt állítanak előtérbe, annak kisebb a hitelessége, mint egy régi motorosnak, aki már sokat dolgozott a márka életben tartásán.

Az ilyen kampányokat hosszú távon érdemes használni, az egyszeri megjelenés nem annyira hatásos.

Az ügynökség kérdezze meg magát: kinek szól igazán ez a kampány? Inkább az ügyfél egójának vagy a fogyasztónak?...

Egy személyhez kapcsolni egy egyész cég vagy márka imázsát mindig kockázatos.

Megkülönböztetésre képesnek tűnhet az ilyen típusú reklám, valójában azonban egyre több az olyan kampány Amerikában, amelyben valamely vezető tesz hitet, tanúságot a szebb jövő mellett...

Hát, ha a fentieket nézzük, akkor ez elég necces próbálkozás volt. Persze, a GM még jól is kijöhet az egészből. Vagy nagyon rosszul.

2 komment

Címkék: reklám amerika márka hírnév ügynökség hirdető

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr331394456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agocsadam 2009.09.20. 14:35:04

kérdés, hogy ami működött 25 éve, megy-e ma? Lee Iacoccának bejött annakidején ugyenez

www.youtube.com/watch?v=nppKMomMP-4

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.09.23. 10:20:47

Részben egyetértek a menedzsmentgurukkal.

Lehet keresnivaló egy ilyen CEO-t középpontba állító, "reputáció-menedzsment", válságkommunikációs céllal készült szpotnak.

Az alábbi gondolatsor viszont érdekes:

"kiviláglik az ügynökség "mesterkedése", akkor az visszaüt"

Ilyen volt pl.: a Pizza Hut botrány kapcsán (két idétlen alkalmazott felvette, amint pizzadarabokat dugdosnak az orrukba). ekkor is az első számú vezető állt ki, és kért elnézést.

Ám a szakmaiatlan bocsánatkérésről Bob Garfield rántotta le a leplet - a kritikai él az volt, hogy a CEO nem a kamerába beszélt (tehát a hitelesség, mint legfontosabb attribútum csorbult), hanem egy szöveget olvasott fel....
süti beállítások módosítása