2009.03.02.
12:32

Írta: mediainfo

A Yahoo vezérigazgatója legalább tökösen fogalmaz

Carol Bartz elég nehéz időszakban került a Yahoo élére. A Jerry Yang-ot váltó szakembert vegyes reakciók fogadták, mert volt aki nem tartotta a szektorban elég tájékozottnak, eredetinek, nagy vizionáriusnak. Mások viszont éppen azért kedvelik, mert erős személyiség és van stílusa. Nemrég jelent meg egy új posztja a Yahoo céges blogján. Persze nem ezen múlik a Yahoo sorsa, de ennek alapján nem egy sótlan nő.

Mindez annak kapcsán jutott eszembe, amit az OMFG írt a Sanoma Újmédia-divíziójának céges blogja kapcsán. A poszt címe: Laza mint a Magyar Közlöny. Ez minden elmond :D No persze, nem akarnám bántani a Sanomát, mert bár tényleg elég formális a cucc, és emiatt nem nagyon blogszerű, mondhatni sótlan, mégis legalább valamit megpróbáltak.

De akkor ott van kontrasztnak mondjuk a Facebook blogja, ahol például Zuckerberg elsőként jelentette be, hogy átlépték a 150 milliós felhasználói számot, ilyen hasonlatra ragadtatva magát, hogy "ha a Facebook ország lenne"...

No meg ott van a Yahoo blogja, s a fentebb belinkelt, Bartz által jegyzett poszt, melyben mellesleg az irányítási struktúra megváltoztatását jelenti be. Consumer Advocacy csoport jön létre, nagyobb hangsúlyt fektetnek a felhasználók támogatására, stb. Közben ír a Yahoo márka bizonytalankodásáról, a negatív visszajelzésekről, és arról is, hogy tisztában van vele, hogy tanulnia kell. Érzésekről is ír, nem csak tényekről.

A szövegben "impressed the hell out of me", "killer product" és hasonló stílusú kifejezések, laza fogalmazás, őszintének tűnő hangnem figyelhető meg. Olyan érzése van az olvasónak, hogy Bartz simán leült a géphez, fogta magát és leírta, mit gondol. Közben persze nyilván árgus szemmel ellenőrizte a PR-es, hogy mi megy "adásba", mégis, a kommunikáció tényleg megszólítja az olvasót, és persze illeszkedik ahhoz a "tökös" imázshoz, amilyennek az új CEO szereti magát beállítani.

Mondjuk az, hogy egy vezető be mer vállalni egy lazább, akár káromkodást is megengedő stílust, mert az hozzá és a céljaihoz jobban illik, illetve képes önkritikusan nyilatkozni, ha arról van szó, első blikkre mindenképpen hatékonyabbnak tűnik, mint sajtóközlemény stílusban blogolni.

Persze itthon a cégek nagy része el sem jut addig, hogy ilyen "közelségbe" engedje a vezetőit. De hogy mér'? Végül is bombázhatnak minket kizárólag közleményekkel. Csak az néha falra hányt borsó. A hivataloskodás meg rohadtul nem növeli a hitelességet. Csak Bartz-osan szólva: "bores the hell out of me".

Szólj hozzá!

Címkék: média amerika internet 2.0 márka sajtómunkás

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr13975170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása