2009.01.24.
12:16

Írta: mediainfo

Nostradamus munkában: az Apple szív, a Twitter szárnyal

John Battelle évek óta elkészíti előrejelzését az online médiáról, különös tekintettel a keresőmarketingre. Ami még érdekesebb, hogy év végén szembesíti is magát az év eleji okosságaival:D Nincs ez másképp idén sem: aki a tavalyi szembesítésre kíváncsi, az katt ide, aki pedig az idei előrejelzést szeretné elolvasni, az itt teheti. Addig is néhány kiragadott gondolat:

Battelle szerint a gazdaság enyhülését 2009 utolsó negyedévében lehet először érezni, ez azonban csalóka, mivel az éves összehasonlítás amiatt is jobbnak tűnhet, hogy 2008 Q4 is elég nagy szívás volt. Szóval azt lenyomni nem akkora kunszt, az igazi enyhülés 2010-től kezdődhet meg legkorábban, és aztán még 1-2 év...

Ami az online médiát illeti, Battelle szerint az első félév elég kemény lesz, aztán kicsit jobbra fordulhat. Az is lehet, hogy 2009 első negyede rosszabb lesz, mint 2008 első negyedéve, ami 2001 óta nem látott csúnyaság lenne. Ennek ellenére optimista, mondván: végül tökmindegy mekkora szívás lesz rövidtávon, mert a net ott van, ahol az emberek vannak, a hirdetők meg ott költenek, ahol az emberek megtalálhatóak. Ez meg ugye a net.

A Google csökkenő részesedésre számíthat a kereső piacon, és nagy kihívásokkal szembesül majd, hogy miképpen diverzifikálja a bevételeit. (A sajtós kísérleti bizniszből épp nemrég szállt ki.) Battelle szerint az online médiatér szupersztárja nem feltétlen tud majd megfelelni az elvárásoknak, de azért óriási gondok a tőzsdén nem lesznek, sőt.

A Microsoft sem fog annyira bénázni, sőt, Battelle részvényárai növekedését vetíti előre, ami egy picit merész, de ő arra alapozza mindezt, hogy a szoftveróriás csak abbahagyja végre a vacakolást, és az olyan dolgokra fog koncentrálni, ahol valóban fejlődési út van, mint a termékfejlesztés vagy a disztribúció javítása. Ami a kereső bizniszt illeti, kéne a Yahoo:)

Ha más Yahoo: az előrejelzés szerint össze fog olvadni az AOL-lal, bár mások szerint ennek összeségében nem sok teteje lenne, mivel túl sok áldozattal és kompromisszummal járna. Meglátjuk. Battelle szerint létrejön a frigy, és akkor a Microsoft végre sikeresen lecsap a közös cég immár nagyobb keresőrészesedésére.

A másik nagy szupersztár, az Apple viszont nem néz jó év elé. Az, hogy Steve Jobs nincs velük a nehezebbnek ígérkező első félévben, mindenképpen rossz jel. A nagy vizionárius hiányán túl problémát jelenthet, hogy immár nem lesz elég egy baromi szexi termék a márka túléléséhez, sőt, fejlődéséhez. Kérdés: ki találja ki a következő nyerő lépést? (Egyébként Jobs betegszabija nem csak az Apple-t paráztatta be, a Disney részvényesei is idegesek, mivel úgy érzik, azzal, hogy a betegség híre ellenére ismét az igazgatóság tagjának választották, kissé megvezették őket.)

A nagy hirdetők továbbra sem találják majd a kulcsot a közösségi média megszelidítéséhez (rossz hír ez a közösségi oldalak tulajdonosainak is...), de azért próbálkoznak, és a klasszikus online költések terhére hoznak át erre a területre pénzeket. Van, akinek összejön a dolog, van, akinek nagyon nem. A médiakörnyezet változása miatt kissé (nagyon) összekeverednek az ügynökségi és médiatulajdonosi szerepek. Majd tisztul a kép.

Battelle jó évet jósol viszont a Twitternek, ha és amennyiben képes lesz a szolgáltatásba integrálni a keresést, és abból bevételt is tud majd termelni. Adott az aktív, elkötelezett közösség, egy csomó interakció, kell majd egy algoritmus is. A Twitter olyannyira megerősödik, hogy a Facebook-nak is inkább barátkoznia kell vele, mint versenyeznie a maga terepén. Ha már Facebook: valami durvára számíthatunk tőlük ebben az évben, ami véget vet a tavalyi punnyadásnak.

Év végén visszatérünk erre:)

Szólj hozzá!

Címkék: média amerika internet 2.0 márka ügynökség hirdető

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr5899433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása