Akinek pénzben is számít, nyilván nem a bulvárszerűen kiragadott, megfelelő szögből felnagyított nézettségi példák alapján fog dönteni arról, melyik tévécsatornán is hirdessen. Imázsban viszont nagyon is sokat árthat, hogy számos sajtótermék lassan évek óta a TV2 még nagyon is életben lévő hullája fölött járja táncát.
Nyilván a tömegek számára a nagy adathalmaz nehezen értelmezhető és követhető, de nem véletlen, hogy az AGB Nielsen is rendszeresen kifakad a nézettségi adataiból kifacsart következtetéseket látva. Az olyan címek és kijelentések ugyanis, hogy az RTL Klub „eltemette” a TV2-t, maximum a relativitás elméletének újabb bizonyítására alkalmasak - noha kétségtelenül nagyobb közönséget vonzanak.
Bár az RTL Klub lassan időtlen idők óta piacvezető kis hazánkban, a TV2-t még korántsem sikerült eltemetnie. Legnépszerűbb és leggyakrabban kiragadott műsorai valóban általában nagyobb közönséget vonzanak, mint a velük egy időben futó TV2-s műsorok, ám ez nem jelenti azt, hogy lenyomta volna a versenytársat. Az adatok ugyanis gyakran azt mutatják, hogy a TV2 tartja a formáját, miközben az RTL Klubnak az elmúlt hetekben például leginkább más, kisebb csatornák rovására sikerült növelnie nézőtáborát.
Ettől még a TV2 nézettsége valóban alacsonyabb az RTL Klubénál. Csak éppen olyan ez a harc, mint az üdítőpiacon a Coca-Cola és a Pepsi versengése. A végeredmény úgyis az, hogy a piacon mindkettőre van igény, és nagyon is szépen megélnek egymás mellett.
Azért jó lenne tudni, miért olyan jó halotti tort ülni folyton a TV2 felett.