Az embernek minden eszébe jut a graffitiről, csak a tisztaság nem. Sőt, a galambsz*rral megspékelt vizuális szennyezés többnyire az elsők között szerepel a "miért nem lehet élni X városban" (X helyére Budapest sajnos lazán behelyettesíthető) toplistán.
Persze, ha nem puszta firkálásról, hanem művészi értelemben értékelhető alkotásról (mondjuk ezt meg ki meri/tudja megítélni) van szó, akkor már előtérbe kerül a műfaj elgondolkodtató, mellbevágó, provokatív jellege. No, ezzel dolgozik az Ogilvy filmsorozata, melyet az IBM számára készített Kanadában.
A Fight Carbon nevet viselő "zöld" kampány középpontjába a graffiti került, amely azonban ezúttal tisztít, és nem összemocskol. A graffitis különböző helyszíneken ragad rongyot/egyéb eszközt, és "rajzol" sajátos módon. Az üzenet lényege, hogy csökkentsd a szénkibocsátást, és - azon túl, hogy jófejnek érezheted magad - pénzt spórolhatsz meg vele.
A filmecskéket persze blog is támogatja, és felpakolták őket egy halom közösségi oldalra és videómegosztóra, ahogy kell. Íme, a filmek: