Fogós kérdés, ugye? Idén sem kaptam választ. Sem a versenykiírás, sem a díjazottak már ismertté vált listája nem segített különösebben. Az ember azt mondja, oké-oké, valóban szép munka, de miért?
Az sem segíti a szemlélődőt, hogy a győztesek ismertetésekor minden áldott kategóriánál elmondja a konferanszié (és zsűritag), hogy "itt nagyon nehéz dolgunk volt, hiszen almát kellett összehasonlítani körtével". Remek, akkor tán át kéne gondolni a kereteket.
Meg is kérdeztem az egyik nyertes képviselőjét: nekik miért éri meg elindulni. Persze megfogalmazta ő is a feltehetőleg sokakban munkáló kérdést: oké, oké, az év honlapja, de technikailag? Design ügyileg? A marketing cél hatékony teljesítését illetően? Egyáltalán mi az a honlap? Ez már rég nem valami kicsit statikus hely a weben, hanem egy ugyanolyan online kommunikációs aktivitás, mint a többi.
No de azt is elmondta, hogy mégiscsak hasznos elindulni egy ilyen versenyen. Például mert jól hangzik az ügyfél számára, ha a weboldalára kirakhatja: az év honlapja. Másfelől pedig minden olyan kezdeményezés fontos és jó, ami honlapokat díjaz, ami akár picike cégeket, városkákat, magánszemélyeket is rábír arra, hogy versenybe szálljanak, fejlesszenek, megmutassák mit tudnak a neten.
És ez igaz. A cél nagyon nemes. Tessék csak fejleszteni a webes jelenlétet. Mindenkit erre bíztatnánk mi is, ahogy a szervezők is teszik. Ugyanakkor a jól hangzó díjat szakmailag komolyan venni csak akkor lehet, ha a kategóriák átgondoltabban, életszerűbben vannak kialakítva, ha a pályázatok értékelése jól körülhatárolható szempontok alapján történik.
A szakmaiság tehát még hiányzik, de ezt a szervezők is látják, s említették is, hogy változások lesznek. Idén 167 érvényes pályázat futott be. Ekkora érdeklődést illik megtisztelni jól megalapozott, szakmai versenykiírással. Sok sikert a fejlesztéshez. És sok jó honlapot!