Újabban mindenki ingyen kávét osztogat Amerikában, ha egy kis szájreklámot akar generálni termékének. És még működik is a dolog.
Az amerikaiaknak biztosan szükségük van a napi kávéadagjukra, különben nem lenne ennyi kávés kampány mostanában. Az már követhetetlen, kié volt először az ötlet, de tény, hogy a Starbucks egyenesen Coffee Break nappá nyilvánította március 15-ét, és ezen a napon idén már másodszor osztogatott ingyen kávét délelőtt 10 és 12 óra között az Egyesült Államokban és Kanadában. Sajnos a kezdeményezéshez a többi földrészen üzemelő kávézók csak hellyel-közzel csatlakoztak.
A magyar piacról kivonult, Amerikában azonban virágzó Dunkin' Donuts idén szállt be az ingyen kávé versenybe, viszont későn érkezőként mindjárt tovább is fejlesztette az akciót. Ők március 21-én (a tavasz első napjára hivatkozva) kínáltak ingyen kávét, de nem ám csak egy egyszerű hosszú feketét, hanem mindjárt egy prémium jeges kávét, mégpedig egész nap.
A legutóbbi fecske pedig az Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), amely távolról sem a kávéüzletben utazik, sokkal inkább új filmjének, a kávéházban játszódó (és a kávéház tulajdonosáról szóló) Feast of Love című filmnek próbál hírverést csapni az ingyen kávé akcióval. A stúdió reklámkampányában 92 független kávézó vesz részt, és a szerencsés kávéfogyasztók egyes helyeken az ingyen kávé mellé még mozijegyet vagy a film zenéjét tartalmazó CD-t is kaphatnak.
A kávénapot tartó kávézók listáját a film hivatalos honlapján is közzétették, és remélik, az ingyen kávé sokfelé elviszi a Feast of Love hírét. (Valami lehet benne, hozzánk már elért.)