2009.07.22.
10:53

Írta: mediainfo

Beszólt az RTL kereskedő háza a TV2-nek

Az RTL közleményei mindenképpen a szakma "élvonalába" tartóznak alázós kategóriában. Most például ezt bírták közölni: "Az r-time üdvözli, hogy két évvel saját KKV-kampánya után a TV2 is felismerte, hogy a televízió nem csak a multik hanem a kis és középvállalkozások számára is hatékony médium lehet marketingcéljaik megvalósítására. A 18 televíziócsatorna és 6 online felület értékesítését végző kereskedőház, az r-time 2007-ben indította el b2b kampányát, amelynek üzenete: 'R-time. Mert a TV már nem csak a nagyoké'. Így hirdetett az RTL Klubon többek között a Vidámpark és a Vacansoleil Utazási Iroda is. Az r-time tehát már 2007-ben felismerte a KKV szektor iránti nyitás fontosságát és azóta is folyamatosan igyekszik ezeket a kapcsolatokat építeni és a meglévő együttműködéseket megtartani."
 

A dolog előzményét az jelenti, hogy a TV2 nagy büszkeséggel jelentette be, hogy konferenciát szervez KKV-knek. Ez önmagában okosnak nevezhető döntés lenne, mivel mára az országos tévék sem tehetik meg, hogy csak a multikra fókuszáljanak, főleg válság közepette. Na de hogy Wolf Gáborral szövetkezett ezért, az egy kicsit brrrr. Mondjuk tegye, ám legyen, a bizniszben nem mindig kap prioritást az ízlésesség:P (Persze nem ártana.)

Eközben viszont az r-time, az RTL kereskedőháza tényleg nyomta a fent emlegetett kampányát, s valóban már 2007-ben. Tévében is láthattuk, az RTL Klubon és a többi, az r-time által értékesített reklámidejű csatorna képernyőjén is (Az általuk értékesített csatornákról infó itt.) De könyörgöm, nem az a lényeg, hogy bibibi, nekünk előbb volt ilyen kampány, hanem a mögötte megbúvó stratégia: a több lábon állás, a több csatornán keresztüli bevételgenerálás az egy szem országos csatornára + annak digitális felületeire való fókuszálással szemben.

Na ez érdekes lenne az egyszeri szakújságírónak meg az ő olvasóinak. Ehelyett jön egy felszínt karcoló, "bibi, nekem nagyobb az izém" típusú közlemény. Holott azt már évek óta tudjuk, hogy az RTL és kapcsolt bizniszei izéja nagyobb, mint a TV2-é. Az információ, a hírérték és a PR-érték abban volna, hogy miért. Arra büszkébbek lehetnek szerintem, mint az ilyen közleményekre.

12 komment

Címkék: televízió közeg

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr601260569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.24. 14:22:55

A Tv2 nagyon igyekszik. Korábban, ha jól emlékszem 2006-ot írtunk, a "Dinamikus Szezonális Indexük"-et - a szezonálisan felmerülő extrém piaci helyzetek esetén is alkalmassá tegye a hirdetők jelentősen megnövekedett megrendeléseinek befogadására - is úgy instruálták, mint valamiféle kuriózumszámba menő értékesítési rendszert. Közben az RTL Klub már 2004 óta mozgó áras értékesítési rendszert (SAP) alkalmazott.

Ami viszont a Tv2 mellett szól, az az, h. a Brand Care-el talán megelőzték versenytársukat az egyszerú szpotreklámon túl az integrált és az innovatív megoldások terén.

Elég, ha csak arra gondolunk, hogy az RTL szintén nagy csinnadrattával vezette be az "EndSplit" hirdetési megoldását.

Hol egyik, hol másik van elől - mármint a hirdetőknek nyújtott szolgáltatás terén. A nézettségi versenyben az RTL-é a vezető szerep, ám a TV" nagyon igyekszik.

Ennyi! :)

Mediadroid 2009.07.24. 14:58:36

@Bery: "Ami viszont a Tv2 mellett szól, az az, h. a Brand Care-el talán megelőzték versenytársukat az egyszerú szpotreklámon túl az integrált és az innovatív megoldások terén. "

Én azt mondanám, hogy PR-ben előzték meg az rtime-ot... a nagy integrálás meg innovativitás az néhány kis projekt, nem több. No, az RTL sem áll jobban, de ez inkább a magyar rögvalóság, a hirdetők biztonságkeresése, no meg annak az eredménye, hogy relatíve olcsón lehet hatékony spot kampányokat csnálni Mo-n, s addig nem kellenek az ügyes kiskapuk, amíg simán bemész a főbejáraton (mert igen, a TV még mindig k#@vára működik, mert azt nézi az istenadta nép)
A tv2 nagyon igyekszik, de sokszor sokminden visszatartotta (amatőrizmus, mutyi, puhaság, alkalmatlan vezetők, "körülmények"...). A jelenlegi vezetés tudja mit kell csinálni, csak nehéz azt a hátrányt leolgozni, ami évek óta összejött.
Az RTL pont az rtime létrehozásával és a komyol kábelportfolió korai kialakításával húzott igen nagyot, szinte visszafordíthatatlant kereskedelmi fronton. Ennek előnye ma mutatkozik: a tv2 20-25%-os közönségarányával szemben 30% az RTL, és erre jön rá kb. 25-30%-nyi nézettségarány a 2 tucat kábelből...). A Cool meg a Film+ leveri a MTV1-et meg a Viasat3-at, stb. És ebbe az RTL invesztált, de legalábbis tudta, hogy ez lesz, erre megy a piac. a tv2 2 kábelt indított el félig, aztán az is bedölt... sokminden a tévépiac, de érdekes is.

Béna RTL PR: igen, tény, ugyanakkor vegyétek figyelembe, hogy a tv2 alkalmi sikereit könnyebben kommunikálja, mint az RTL az állandó sikereket. Gondolj bele, minden nap kijönne egy hír: az RTL nyerte a tegnapi napot... gáz. De ha kéthavonta ez egyszer sikerül a tv2-nek, akkor mindenki éjjenez, tapsikol. Ez frusztrálja az RTL-t, és ezért jönnek ki ilyen "bibi" kommunikációk tőlük.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.24. 15:11:48

@Mediadroid: régen olvastam ilyen mély, szakmai tartalmú hozzászólást. Én magam is ezért szoktam síkra, urambocsá blogra szállni.(bocs, a képzavarért.)

Erről a béna pr-kommunikációról egyébként eszebe jut az az RTL-vezető (nem tudom, pontosan kicsoda, talán Dirk Gergens) nyilatkozata, aki arról beszélt egyszer, hogy úgy próbáltak a legfőbb versenytárs orra alá borsot törni, hogy a tv-székház elé beállítottak egy kamiont, melyen egy felirat tudatta, h. az éppen aktuális napon kihol áll a nézettségi versenyben.

Meg ami még számomra hihetetlen. Noha tudom, h. tévés az egy rettentő kompetitív piaci szegmens, de hogy a vezetők nem tudnak leülni egymás mellé egy-egy szakmai fórumon???? (példa: BrandFestival)

mediainfo 2009.07.24. 17:21:44

@Bery: igen, beálltak egy furgonnal a TV2 székháza elé, amelyen a megnyert esték arányát lehetett látni. Ez megint olyan, hogy ízléstől függően lehet viccesnek meg arrogánsnak is tartani. Nyilván persze ez is abból a "frusztrációból" fakad, amit Mediandroid is említett PR-fronton. Bár szerintem ez ellen lehetne szakmai(bb) vonalon is tenni.

Ami meg az egymás mellé le nem ülést illeti: szerintem a BrandFestival dolog egy sor félreértés következménye volt, aztán feleslegesen felfújták. Volt olyan konferencia, ahol aztán leültek egymással mindkét tévé vezetőségéből, de akkor meg egyből "egységfrontot" alkotva támogatták egymást a piac többi részével szemben. Ez van:)

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.26. 23:09:41

@mediainfo: Kíváncsi lennék, hogy azok, akik a korábbiakban említett frusztrációból fakadó béna pr-aktivitásokat tervezik vajon hogyan kezelnék a Marketing&Media "50 legbefolyásosabb" című rangsorát.

Ahol az 1. hely az RTL-es fővezéré, míg a TV2-es Várdy az 5. helyen tanyázik....

mediainfo 2009.07.27. 10:56:33

@Bery: Hogy érted, hogy hogyan kezelnék az M&M listát?:) Szerintem a PR-eseknek megvan a maguk szerepe abban, hogy egy-egy szereplő, mint személyes márka hogyan szerepel. Az ő dolguk, hogy nyilvánosan ne csináljon magából hülyét szakmai színtereken, konzultálnia kell velük arról, hogy merre mit nyilatkozik, stb. Persze a listában a PR (vállalati vagy személyes indíttatású) csak az egyik elem, a másik fontos részt a diszponált pénz teszi ki, az meg ugye mindkét tévénél igen nagy (RTL>TV2). De erről a listáról az M&M-et kellene inkább kérdezni:)
Egyébként meg azon is nyilván lehet vitázni, hogy mennyire reális a lista, vannak szürke eminenciás típusú "versenyzők", akiknek a helyezése így talán alul becsült, és vannak agyon hype-olt emberek, akik már a pozíciójukat is feltehetőleg a remek PR-üknek köszönhetik:) De ez minden országban és szakmában így van. Nem látok ebben semmi különöset. Az, hogy a két tévés vezér top 5-ös, reálisnak tűnik.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.27. 21:34:10

@mediainfo: egyszerűen csak arra gondoltam, hogy a csatornák mindent megragadnak, hogy egymás ellenében pozícionálják magukat. Csupán elmerengtem azon, hogy mi történne, ha ezt a "szent háborút" a listán elfoglalt hely alapján is lejátszanák.

A personal branding a posztmodern korunk vállalatainak életében hihetetlenül fontos szerepet tölt be. Napjainkban egyre inkább felértékelődik a személyes márkaépítés szerepe. Egyre több felmérés szól arról, hogy egy erős én-márka a vállalat életében/imázsában is fontos értékalkotó tényező.

p.s.: summa summárum - jónak tartom, hogy hazánkban is létrejönnek ilyen benchamrkok a nagy formátumú médiaszemélyiségeket illetően.

mediainfo 2009.07.28. 10:13:14

@Bery: Ha jól emlékszem, arról egyik tévé sem küldött közleményt, hogy a vezetője hányadik lett a listán, ami - ha belegondolsz - logikus.

1. a Sanoma úgyis kommunikálta a listát, "külső", készítői szemmel
2. a két tévé vezetői szerkesztőbizottsági tagok a listát elkészítő újságnál, így szerintem inkább igyekeznek magukat "eltávolítani" a dologtól, hogy ne merüljön fel "bundagyanú" (minthogy szerintem nem is merül fel normális emberben)
3. az RTL-nek nem nagy kommunikációs érték, hogy "megint első", a TV2 meg minek mondja, hogy Várdy feljebb került, mikor a rivális még mindig előtte van (nézettségi kommunikációnál másképp működik persze ez a logika, de azért az komolyabb dolog, mint egy ilyen lista)

Egyébként ha jól emlékszem, nemcsak a tévék, hanem semmilyen a listán szereplő vezető cége sem kommunikálta a helyezést. Ami megint logikus. Helyén kezelik az ilyen listákat. Megvan a maguk funkciója és tök jó, hogy van ilyen, de nem ettől forog a világ(uk):)

(A legtutibb listát amúgy ilyen kategóriában a MediaGuardian készíti, na az nagyon komoly.)

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.29. 15:55:47

@mediainfo: Még egy dolog azért figyelemreméltó lehet. Honnét gondolja a TV2, hogy a kkv-szektorban van üzleti potenciál számára?

Wolf Gábor -, akivel állítólag stratégiai szövetségre léptek - szerintem autentikus véleményformáló a kkv-körében, s pont Ő az, aki azt ajánlja (számos szakmai hozzászólásában, anyagában), hogy az ilyen típusú cégek ne menjenek TV-be imázs-típusú hirdetéseket vásárolni.
Számukra van egy sor más kommunikációs csatorna/eszköz (s itt főként a direkt-marketing eszköztárra gondolok) áll rendelkezésükre, amivel ügyfeleiket sokkal célzottabban, költséghatékonyabban tudják elérni.

Talán valami nemzetközi trendet akar itt meglovagolni a TV2, hogy a kkv-szektort is potenciális TV-s hirdetői célcsoportként aposztrofálja??? Lehet, hogy bejön nekik, ám néhány kérdésen érdemes elgondolkodni!

Van-e ezen cégeknek akkora a kommunikációs költségvetése, hogy ilyen típusú (klasszikus) médiumokra is allokáljanak?

Vajon milyen megtérülési rátával kecsegtet számukra a befektetett összeg?

Milyen típusú (minőségű) kreatív-munkákra lehet tőlük számítani?

Nem lehet, hogy az általuk készítendő hirdetés még tovább "szennyezi" majd a TV-s reklámkörnyezetet?

Vajon a csatorna inventoryjában mekkora szabad kapacitás van az ilyen típusú cégek számára?

p.s.: A közelmúltban olvastam egy kutatási öszefoglalót a KKV-szektor marketingtevékenységével kapcsolatban. Ha jól emlékszem a hazai Marketing Szövetség készítette egy reprezentatív mintán. Sajnos ebben csak a "elméleti" marketingterületeket járták körül - a kommunikáció tervezésre nem kérdeztek rá.

Érdemes lett volna!

mediainfo 2009.07.29. 17:28:31

@Bery: Hát imázst nyilván nem fognak építeni a tévében, de a tévé pozíciófoglalása éppen arról szól, hogy nem csak imázskommunikációra jó, és ezért nyomja most a kkv témát. Nyilván nem aranybánya ez most, viszont válság idején a fene se akar imázst építeni (vagy nagyon kevés márka van, aki megengedheti magának ezt a luxust), inkább sales sales sales... Ebbe a vonalba meg a "nagy kicsik" is beillenek.

Másfelől nyilván továbbra sem a mikrovállalkozásokra lőnek. Az hogy kkv, nem egy homogén csoport. Vannak köztük akár milliárdos forgalmú cégek is, akiknek egy tévékampány megfizethető.

Amit én nem értek, hogy hová, milyen környezetbe jönnek be ezek a direkt reklámok, mivel az RTL-nek van erre egy jól szegmentálható kábel portfoliója, a TV2 viszont szépen leadta az utóbbi években a sales house feladatokat, és maradt neki az egy szem TV2 + teletext + online.

Ami a csatorna inventoryját illeti, hát szerintem az most van...

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.08.01. 12:05:44

Na ja, a környezet?? Ha a nézettségi versenyen kívül van valamely terület, ahol a TV2 lemaradásban van, akkor ez tényleg a kábel-portfoliós szegmens.

De biztos töri már a kereskedelmi részleg a buksiját, hogy hová csatornázza majd be ezeket a jövőbeni a kkv-s hirdetéseket.???

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.10.20. 14:10:10

A múltkor jól elvitatkozgattunk ezena témán. Magam is írtam egy cikket erről, melynek az aktualitását az RTL-esek szeptember havi főműsoridős nézettség terén elért elsőségüket kommunikáló kreatív adta.:

www.brandtrend.hu/hir/3264/minden_heten_haboru_-_az_rtl_klub_odamond.html
süti beállítások módosítása