Jönnek a statisztikák, hogy ennyi meg ennyi millió klipet töltünk le, töltünk fel, nézünk meg a Kereső Nagytestvér 1,6 milliárdos videós játszóterén. Igazán fantasztikus számok, csak arra vonatkozóan nem sikerült eddig különösebben okos dolgokat kitalálni, hogy hogyan konvertálható a tömeg pénzre.
Vannak különféle gondok, úgymint:
1. A tartalomelőállítók előszeretettel perelik a videómegosztót. Nem lehet egyszerű egyszerre izmozni a Time Warner-rel, Berlusconival, a francia közszolgálati tévével, a Viacom-mal, stb. Kompromisszum: mindazok a kiadók, médiacégek, akik zabosak az illegális tartalom miatt, reklámokat helyezhetnek el az inkriminált videó mellett.
2. A hirdetőket, ügynökségeket néha bosszantja, hogy részben indokolatlan restrikciókkal sújtják a reklámokat (formátum, hossz, stb.) Értem én, hogy imázs, meg nagy, lassú mamut, de ugyebár a tervező a könnyebb felé hajlamos menni, tehát minek nehezítik a dolgát? Kell a pénz, vagy nem?
3. A felhasználók egy részének talán nem tetszenek a változások. Némítgatás, videók tűnnek el, vagy csak Ámerikából lehet nézni őket. Stb. Erről írtak már többen, pl. itt. Kezd elveszni a dolog bája, miközben a YouTube próbál professzionális óriáscéggé válni, amely a hirdetőknek kedvez elsősorban, mivel kellene a pénzük. Csak ugye így a 2.0 jelleg kezd sérülni. Nehéz szitu.
No szóval, az ember kíváncsi rá, merre tart a világ elsőszámú videómegosztója. Mintegy válaszul olvasom itt, hogy napi 32 ezer font ellenében portál take-over megoldásokkal, egész oldalsra kiterjeszthető videókkal, csili-vili bannerekkel lehet a jövőben nyomulni. A Google arra teszi a hangsúlyt, hogy hány kiló (millió) user vehető így meg, míg a tervezők egy része már most megkérdőjelezi a stratégiát, mondván, célzott elérés kéne, nem csak bazi nagy.
Egyik nap meg épp a Harry Potter filmekkel kapcsolatban nézelődtem a Youtube-on. Belefutottam egy reklámmegoldásba. Képes beszámoló:
A videó a Reelz oldaláról származik, mellette Reelz banner.
Aztán három reklám egymás után: Vatera (vegyél könyvet!), társkereső (nem nyert), Equus (Londonban adják, játszik benne a Harry-t alakító színész, kösz, legközelebb.)
A videó végén összefoglalásképpen:
Hát, elég harmatos: magyar online piactér, londoni előadás, csajok a neten. Ennél kicsit több kell majd valószínűleg. Jó, nem belőlünk élnek meg, de ugyebár azzal szoktak érvelni, hogy a web határtalan, és a targetálási lehetőségek is azok. Majd legközelebb.