2009.01.21.
16:04

Írta: mediainfo

Mi a bánatból lesz bevétele a Youtube-nak?

Jönnek a statisztikák, hogy ennyi meg ennyi millió klipet töltünk le, töltünk fel, nézünk meg a Kereső Nagytestvér 1,6 milliárdos videós játszóterén. Igazán fantasztikus számok, csak arra vonatkozóan nem sikerült eddig különösebben okos dolgokat kitalálni, hogy hogyan konvertálható a tömeg pénzre.

Vannak különféle gondok, úgymint:

1. A tartalomelőállítók előszeretettel perelik a videómegosztót. Nem lehet egyszerű egyszerre izmozni a Time Warner-rel, Berlusconival, a francia közszolgálati tévével, a Viacom-mal, stb. Kompromisszum: mindazok a kiadók, médiacégek, akik zabosak az illegális tartalom miatt, reklámokat helyezhetnek el az inkriminált videó mellett.

2. A hirdetőket, ügynökségeket néha bosszantja, hogy részben indokolatlan restrikciókkal sújtják a reklámokat (formátum, hossz, stb.) Értem én, hogy imázs, meg nagy, lassú mamut, de ugyebár a tervező a könnyebb felé hajlamos menni, tehát minek nehezítik a dolgát? Kell a pénz, vagy nem?

3. A felhasználók egy részének talán nem tetszenek a változások. Némítgatás, videók tűnnek el, vagy csak Ámerikából lehet nézni őket. Stb. Erről írtak már többen, pl. itt. Kezd elveszni a dolog bája, miközben a YouTube próbál professzionális óriáscéggé válni, amely a hirdetőknek kedvez elsősorban, mivel kellene a pénzük. Csak ugye így a 2.0 jelleg kezd sérülni. Nehéz szitu.

No szóval, az ember kíváncsi rá, merre tart a világ elsőszámú videómegosztója. Mintegy válaszul olvasom itt, hogy napi 32 ezer font ellenében portál take-over megoldásokkal, egész oldalsra kiterjeszthető videókkal, csili-vili bannerekkel lehet a jövőben nyomulni. A Google arra teszi a hangsúlyt, hogy hány kiló (millió) user vehető így meg, míg a tervezők egy része már most megkérdőjelezi a stratégiát, mondván, célzott elérés kéne, nem csak bazi nagy.

Egyik nap meg épp a Harry Potter filmekkel kapcsolatban nézelődtem a Youtube-on. Belefutottam egy reklámmegoldásba. Képes beszámoló:

A videó a Reelz oldaláról származik, mellette Reelz banner.

Aztán három reklám egymás után: Vatera (vegyél könyvet!), társkereső (nem nyert), Equus (Londonban adják, játszik benne a Harry-t alakító színész, kösz, legközelebb.)

A videó végén összefoglalásképpen:

Hát, elég harmatos: magyar online piactér, londoni előadás, csajok a neten. Ennél kicsit több kell majd valószínűleg. Jó, nem belőlünk élnek meg, de ugyebár azzal szoktak érvelni, hogy a web határtalan, és a targetálási lehetőségek is azok. Majd legközelebb.

13 komment

Címkék: internet videó 2.0

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr76893693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

indapasssucks 2009.01.21. 16:44:16

Nem értem, miért kell mindíg belekeverni a reklámot?

a web2 lényege az, hogy én töltök fel tartalmat, te meg le, és ők próbálnak ebből megélni.

Ha te (fogyasztó) fizetsz tagdíjat, én (beszállító) kapok részesedést ebből, akkor ők (youtube) zsirosra keresik magukat.

Az nem megy, hogy én ingyé tartalmat nekik, te ingyé le, ők meg a költséget és a profitot szennyezéssel (reklám, keylogger a bankkártya adatokért, állami támogatás, vatever). Az nem üzleti modell, hanem warez :) Pláne, hogy van filterezés a browserben.

Hogy megy ez a nem üzleti oldalon? Én amatőr alkotok sok energiával, te ingyé megnézed, megszagolod, megeszegeted, én kapok elismerést dícséretet, támogatást (hoztam neked nagy fát, faragj nekem székelykaput pézé)(én vagyok a király, fessé rólam képet és meglyutalmazlak).

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.01.21. 16:49:14

@indapasssucks: "én töltök fel tartalmat, te meg le, és ők próbálnak ebből megélni."

Ebből hogyan lehet? Mert ez a folyamat eddig csak adatforgalmat generál, de pénzt nem...

Egyébként 1280*800-as képet weboldalra illeszteni ősi román szokás. Internet Explorert használni, főleg ennyi szarral összegányolva nem kevésbé :)))

mnmnbkhj 2009.01.21. 17:03:06

Olvastam, hogy a Youtubenak igen komoly jogvitái vannak, mert minden valamire való user már simán lehúz róla bármilyen számot :)

aDoayen@HWSW 2009.01.21. 17:09:54

Webáruház lesz a Youtube-ból:
www.hwsw.hu/hirek/37142


mondjuk ha 1,6 milliárd dolcsiért vettek valamit, amit azóta gyakorlatilag újracsináltak és annyi infrastruktúra kell hozzá, mint fél magyarország, akkor érthető, hogy kell cash belőle

ez a webáruházasdi egyébként nem rossz ötlet, csak egyelőre nehéz elképzelni... puding próbája...

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.01.21. 17:27:46

Épp ma botlottam a legfrissebb újításukba: leveszik a hangot a klippek alól.
Hm. Anyád! A továbbiakban nálam a jútyúb=szemetes.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.21. 17:52:21

@szilárdan...: de felajánlanak egy ingyenes zenei választékot, amire kicserélheted a jogvédett zenét. Így korrektebb, és őket is meg lehet érteni.

Ami pedig a monetizálást illeti, a legkézenfekvőbb megoldás: max félperces átugorhatatlan reklám a videó előtt.

Ezt nagyon fogja utálni mindenki, ha megcsinálják, engem is beleértve, de másként nem lehet rávenni a usereket, hogy megnézzék a reklámot.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.01.21. 17:54:06

Nekem is egyre több bajom van a YouTube-bal: nem elérhető vagy törölt videók, meg ugye a hang.

Vannak alternatívák a videós hirdetésre, korábban írtam erről. Engedjetek meg egy manuális trekkbekket: sofokles.blog.hu/2008/10/08/veeple_hirdetesek_videoba_agyazva

A YouTube-nak lépnia kéne!

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.21. 18:21:24

Pedig valamivel elő kell rukkolniuk, hiszen csak a napi villanyszámlájuk mintegy 1 millió dollár. Van olyan ötlet is, hogy magukban a videókban helyezik el a reklámokat.

Re-D 2009.01.21. 18:34:35

egyszerű megoldás: aki fizet nem kell reklámokat bámulnia és prioritást kap bizonyos területeken. Ez lesz a következő lépés. Máris meg van a bevétel, igaz én inkább fizetek a vimeonak, ha már video...

gibson 2009.01.21. 19:07:48

@chipanddale74:

Csak a sávszélesség biztosítása kerül napi egymillió dollárba. A villanyszámla és egyéb fenntartási költségek még csak ez után jönnek... :)

Sonki 2009.01.21. 20:56:22

Ha a gépek tudnák, hogy miről szól a videó, akkor társíthatnának melléjük releváns reklámokat, á la Google reklámok.

Én azzal jutalmaznám a videók mellé hosszú szöveges leírást mellékelő feltöltőket, hogy kapnának picit a videójuk mellett megjelenő, hasonló témájú reklámokra kattintások bevételéből.

Például ha valaki megnéz mondjuk egy Metallica klipet, azt valószínűleg érdeklik azok a reklámok, amik Metallica csengőhangot, CD-t, koncertjegyet, pólót hirdetnek.

szantog · http://szantog.com 2009.03.02. 14:42:58

Kint voltam a Midem-en most januárban, végighallgattam a YouTube előadását és személyesen is tudtam beszélni néhány munkatársukkal. A tapasztalataimat leírtam itt:

szantog.com/page/youtube_prezentacio_a_midem-en

A szerzői "jogvédő" szervezetekkel karöltve nem kevés pénzt zsebel be a YouTube és igen jó lett a fekvése a zeneipar felé.
süti beállítások módosítása