Itt járt nemrégiben Luís Figo, a Szentkirályi új reklámarca. Mármint reklámarca itthon, mert a világsztárral kötött szerződés csak a magyar piacra vonatkozik. De ha csak itthon látható a szpot a jóképű focistával, akkor már nem lehetett volna egy magyar világsztárral kampányolni? Főképp, mert mindenképpen sportolót akart az ásványvizes cég, az meg csak tán akad magyar is... Jójó, tudjuk, a lépés a nemzetközi fejlesztést készíti elő, az export növelését, de akkor is túldimenzionált a focista világsztárt szerepeltetni, itthon, szűkkörben...
Nyilván ismét a Szentkirályi féle világverő PR áll a dolog mögött. A sajtó széjjelkürtölte, hogy jön/itt van/itt járt Figo. Írtunk róla, fényképeztük ezerrel. Volt sajtótájékoztató meg lányok-fiúk a hotel előtt, akik autogrammra vártak. Figo mellesleg a szpot elkészítése miatt jött Magyarországra. Arra viszont nem sok szufla maradt. No nem benne, hanem a Szentkirályiban.
Biztos leültek korábban, körbe néztek, ki az akit mindenki ismer, de megfizethető. Olimpia éve van, jó akkor legyen sportoló. Ha jóképű és tehetséges, az persze nagyszerű. Á, Beckham majd legközelebb. Te figyelj, Bélám, mit szólnál Figohoz? Csapunk a kampánynak nagy hírverést. Az se baj, ha maga a szpot már nagyon gyenge lesz. Mondhatni, nincs üzenete.
A szöveg valami ilyesmi: sokat gondolkodtunk rajta, hogy mivel segíthetne egy világsztár a leginkább a Szentkirályinak. Én a szpot üzenetén gondolkodtam sokat. És arra jutottam, hogy a dolog USP-je annyi, hogy Figo. Csak így. Hogy milyen értéket testesít meg a focista, azt csak a sajtótájékozatón mondták el, hogy tisztaság, egészség, küzdőszellem. De ez a reklámfilmben nem jön át.
Figo kék pakolómunkás ruhában nyomul, mosolyog, kacsint, majd a végén parasztosan megtörli a száját. "De jót ittam!" - gondolja. Rémesen nem illik hozzá ez a szerep. Ez a pasi nem ilyen, többek között miatta szerettük meg családilag a portugál focit. Szóval felejtsük is el ezt neki. Öregszik, na! Kell a lóvé a gondtalan öregkorhoz.
Csak azt nem értem, a Szentkirályinak miért érte meg, hogy ennyi pénzből ne hozzon ki semmit? Mert a PR hatás szerintem lecsengett hamar és intenzíven, maradt a nyakunkon egy jellegtelen szpot. A 30 mp-es verzió nem is igazán érthető, a 60 mp-es legalább valamit elárul a reklámfilm hangulatából. De az se sokat segít az ügyön:(