Ahogy a filmek, a híradások és még sok más, minket körülvevő impulzus egyre erőszakosabb és agresszívebb lesz, úgy a jelek szerint a reklámoknál is kitolódik a tűréshatár. Valamikor az intimbetét reklámok kék véres effektjei borzolták idegeinket, mostanra azonban ez valószínűleg annyira mindennapjaink része lett, hogy a gyógyszergyárak elérkezettnek látták az időt a szint megemelésére.
És beléptek életünkbe - és vacsoránkba - a hüvelygombás, aranyeres és prosztata problémás hirdetések. Amúgy is nehéz lenne úgy végignézni egy reklámblokkot, hogy abban ne szerepeljen valami gyógyszeripari hirdetés, a szokásos fejfájás elleni tabletták és egyebek helyett azonban most már nem ügy kiteregetni a mindenféle altáji problémákat.
Ezzel persze nem arra akarok utalni, hogy e nyilvánvalóan létező panaszokra megoldást kínáló termékek ne kapjanak kommunikációs támogatást. De muszáj ezeknek a készítményeknek - részletes anatómiai és elrettentő bemutatókkal - az arcunkba tolniuk magukat? Merthogy a szpotok nézettségi adatai alapján éppen a hüvelygombás, aranyeres és prosztatás hirdetéseket látjuk mostanában a legtöbben. Ami pedig egyúttal azt is jelenti, hogy nagyjából vacsoradidőben. Idilli a kép, amelyben négyfős átlag magyar család fogyasztja fárasztó nap utáni vacsoráját, mondjuk a Barátok közttel a háttérben. És akkor feltűnik egy prosztata-készítményes reklám. Abba már ne is menjünk bele, hogy magyarázzák ki magukat a szülők, mikor ezeknek a reklámoknak a szövegeit kívülről fújó csemetéik mellesleg rákérdeznek: Anya, mi az a prosztata?