2010.01.04.
11:31

Írta: mediainfo

A Google hirdetésen túl is van élet, na!

Nem, ezt nem egy újabb mega hype-ot generáló digitális terület képviselői mondják, akik a lassan klasszikussá átsorolódó kereső területből akarnak kihasítani pár millió dollárt. Ezt kérem a big five egyike, azaz az egyik hagyományos médium, a közterület hangoztatja a briteknél. Ide jutottunk, hogy már nem az megy, hogy "a tévén túl is van élet"... Persze ez a briteknél fura is lenne, hiszen ott az online költés veri a tévét mostanra.

Magyar perspektívából azonban az még mindig távolabbi pillanat, mikor a tévéközpontú tervezők hirtelen megtérnek, hamut szórnak fejükre és gyorsan átviszik a büdzsé nagyobbik felét az online területre, ezen belül is mondjuk a keresőkbe. A honi netes költés így is már kb. 10 százalékot hasít ki a reklámtortából, így a közterülettel van pariban, amelyet ráadásul alaposan meg is rángatott a válság. Így aztán a honi out-of-home piaci szereplők bizonyára beleéléssel tekintenek brit kollégáik kísérletére.

A Brit Közterületi Reklámszövetség (OAA) kampányt indított ugyanis. Az aktivitás természetesen közterületen fut, és a kreatív megvalósítás a provokációra épít. A többek között buszok oldalán található reklámokon olyan állítások olvashatóak, mint hogy "a karrierista anyák rossz anyák". Ezeket aztán a neten lehet véleményezni. Hasonlóan ütős üzenetű közterületi kampányt csináltak a briteknél nemrégiben is, számol be cikkében a Media Guardian. Múltkor például az ateisták borzolták buszokon elhelyezett reklámjaikkal a kedélyeket: "Valószínűleg nincs isten".

Hogy mi az 1,25 millió font értékű, provokatívra vett out-of-home kampány célja? Alain James, az OAA vezetője azt nyilatkozta a Media Guardiannak, hogy "leegyszerűsítő szemléletre vall, hogy jelentős kampányok támaszkodhatnak kizárólagosan digitális médiára". Éppen a Google kutatására hivatkozik, mely szerint az offline eszközökön elhelyezett hirdetések igenis lényegi hatással vannak a fogyasztók online tevékenységére. A közterületesek éppen azt akarják igazolni, hogy a jó öreg klasszikus jól építi a márkaismertséget, emellett pedig képes azonnali választ generálni, és a netre csalni a fogyasztókat.

Majd kiderül. Az eredmény mérhető lesz, hiszen online vitára hívnak a közterületi hirdetések. De most nem is ez a legfontosabb, hanem a tény, hogy "nyugaton" ekkorát fordult a világ. Nem a netesek, a "nem hagyományosak" követlenek őket megillető helyet a büdzsében, hanem a lehető legklasszikusabb médiumok egyike mondja: a digitális médián túl is van élet! Persze, nem ellenében fogalmazzák meg az üzenetet, hiszen annak nem sok értelme lenne (eleve vesztes küzdelem). Inkább arra utalnak - s ebben igazuk van -, hogy attól, hogy digitálisra cseréljük a már kevéssé hatékony kommunikációs platformokat, elemeket, még nem kell kiönteni a fürdővízzel a gyereket. A hagyományos médiafelületek nagyon is hasznosak lehetnek, csak más módon és volumenben, mint korábban remélték. Az ilyen kampányok tanúsága szerint ezt "odaát" már szégyen nélkül vállalják.

Szólj hozzá!

Címkék: média internet médiahasználat digitalizáció out of home

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr701644560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.