2009.12.01.
12:52

Írta: mediainfo

Melyik ügynökségtípus lesz a hirdető szíve csücske?

Nyilván az, amelyik a leghatékonyabban, legszéleskörűbben segíti az ügyfelet abban, hogy ő meg a fogyasztó szíve csücske legyen. Az régóta tudott, hogy az ügynökségek egyre élesebb küzdelmet folytatnak azért, hogy magukhoz ragadják a stratégiai kommunikációs tanácsadó szerepét. Mindenkinek vannak jobb-rosszabb érvei ezügyben, viszont végre sikerült a témában egy alapos és komoly összefoglalót találni az Asia Media blogon.

Blair Currie írásában azokat a készségeket veszi sorra, amelyek a marketingingazgatókat hivatottak támogatni a mind komplexebb kommunikációs környezetben. Ehhez aztán hozzárendeli, hogy elviekben melyik ügynökségi típusnak áll az adott szerep igazán jól. Már ha az ügynökségtípusokra mai formájukban tekintünk. Érdemes a fenti linken elérhető posztot végig böngészni, itt csak a felsorolást közöljük a készségekről és az adott területen előnyben levőkről:

 

Nagyszerű ötletek és gondolatiság

Látszólagos előny a kreatív ügynökségeknél és a márkaszakértőknél.

Egyedi insight-ok

Látszólagos előny a kutatóknál és a médiaügynökségeknél, de a PR-ügynökségek is labdába rúghatnak a CSR, márkaevangélizmus, bizalomépítés területén.

Teljeskörű gondolkodás

Jól látható előny senkinél nem mutatkozik, mivel ritkán van egyszerre jelen a kreatív és az analitikus gondolkodás magas szintje. Tán egy új ügynökségtípus?

Üzleti, pénzügyi szemlélet

Látszólagos előny a médiaügynökségeknél, de bármely ügynökség képes lehet az ügyfél működési jellemzőinek, környezetének szélesebb körű megértésére.

Belső kommunikáció

Látszólagos előny a márkatanácsadóknál és az üzleti folyamatok szakértőinél.

Hozzáadott érték

Látszólagos előny a PR-ügynökségeknél, akiknek feladata mások mellett a fogyasztók márkahívővé tétele, illetve a CSR és a fenntarthatóság kommunikációja is az ő terepük. Persze mások is labdába rúghatnak.

Tartalomgyártás és annak folyamatos kommunikációja

E téren a digitális ügynökségeknél van a látszólagos előny, de a PR-ügynökségek is erősek e területen.

Integráció

Na, ez az, ami nem valósul meg igazán, amíg a különböző diszciplinák ugyanazokért a büdzsékért ádáz harcot folytatnak. Valamekkora előny van a nagy ügynökségi holdingoknál.

A szerző végkövetkeztetése nem meglepő: a marketingesek feladata egyre bonyolultabb és egyben izgalmasabb is, ami viszont izzasztó éveket hozhat az ügynökségeknek, ha helyt akarnak állni. Nem tudni még, ki lesz a marketingesek szíve csücske, a legtöbb pálya nyitott, a különböző ügynökségtípusok részelőnyökkel rendelkeznek.

Szólj hozzá!

Címkék: verseny ügynökség hirdető

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr261566108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.