2009.11.27.
10:49

Írta: mediainfo

Médiaipari baromság-túladagolás ellen

A helyzetet Erzsi néni oldotta fel.

Történt ugyanis, hogy az utóbbi hetekben ömlött a hülyeség, a sárdobálás és a niemand-parádé a médiás hírekből. Kezdett kényelmetlenné válni, hogy minden nap a rádiós frekvenciák körüli politikai-gazdasági násztáncról szólt. Marhára unalmas volt már a sok ORTT-különvélemény, a kommentárok, a csúsztató írások itt-ott, de még a becsületesen, igényesen megírt anyagok is mélységesen unalmassá váltak. Persze az olvasók kattintottak, a média boldog volt, és egy csomót beszélhetett magáról. A témáról most az eMasa közölt egy alapos interjút, Majtényit lehet szeretni-nem szeretni, de meghallgatni mindenképpen érdemes. Pont.

Volt aztán ez az online közönségmérési tender is. Csak kibukott némi spéttel a botrány. "Péter" és "Karcsi" meg "Bandi" üzengettek egymásnak a Kreatív Online oldalain. Volt itten "régi szaktársak vagyunk"-ba olvasztott vádolás, cáfolás, vádolás, fórumon puffogás. A népek meg az irodákban ülve biztos susmorogtak, hogy akkor hogy is van ez. Ha már a Gemius-Ipsos győzött (volt aki örült, volt aki nem), Ingrid egy tárgyilagos, elemző jellegű írást közölt a rabbitblog-on arról, hogy mit tud a nyertes szolgáltatás. Meglepődve tapasztalhatta, hogy ennyi komment nem érkezett még egy poszthoz sem. Hardcore szakmai írások kapcsán itthon szinte sosem érkezik sok komment, a sok kommenthez botrány, vagy atom leegyszerűsítő véleményírás kell. (Micsoda kísértés...) Ott lehet önteni az indulatot, viszont nem kell elemezni, érvelni, vagy együtt gondolkodni. Most az elemzéssel a szakmai írással pont beletenyerelt a ... lekvárba. Na, ezért.

Aztán van itt az MTV menedzsment kontra kuratóriumi elnökség, majd MTV kontra Jánosi + ilyen-olyan politikai erők nyilatkozatháború. Az Index szájkaraténak nevezte a dolgot. Szerintem baromi találó. Reggelente a Ma reggel a "háttérrádióm", a köztévé Nap-kelte utód műsora. És minden reggel volt mostanában egy anyag arról, hogy miért lesz rossz az MTV-nek az elvonás nyomán. Szomorú és kínos látni, ahogy ez az önmagáról szóló hírfolyam hömpölyög. Nem csak a tévé hibája, az egész piac, az egész ország állapota benne van.

Aztán vannak itt még vicces szakmai témák. Mint például a médiumok mérhetősége, összemérhetősége. Múltkor az Origo.hu értelmezte szabadon az adatokat a Ringier kárára. Most pedig a Ringier hasonlított össze Blikk-reachet TV2 és RTL Klub-AMR-rel. Was?! A MEME állásfoglalt, aki meg tanult egy kis marketingkutatást vagy egyszerűen médiatervezéssel, kutatással foglalkozik, abban megfogalmazódott pár kérdés. Egyre több az ilyen "almát a körtével" próbálkozás. És mi ennek a lényege? Nem, nem a botrány és a balhé. Hanem az, hogy egyre nagyobb lenne az igény a médiumok valódi összemérhetőségére. Mellesleg bazira nehéz a dolgot megoldani. Ezek a single-source media measurement témák a naaagy-gazdag-fejlett Ámerikában sem megoldottak. Csak ott próbálnak a lényegre jobban fókuszálni. És ezzel abba is hagytam a bezzegamerikázást. Mert felesleges, nem is feltétlen releváns. Csak néha kijön az emberből, csakúgy mint a "bíbíszízés".

Az egyik ismerősöm "hisztáriás anarchiás közállapotok"-nak nevezi azt, ami van. Hát, a fentiek fényében, szakmai értelemben is nehéz ezzel vitatkozni. Persze történnek jó dolgok is, előremutató dolgok, csak azokba az ember belefullad ennyi vita és kesergés mellett. Az én lelkiállapotomat például Erzsi néni rakta helyre. Történt ugyanis, hogy hírt adtunk a Ringier KAPOCS programjáról, ami rászorulókat hivatott karácsonykor segíteni. A néni nekünk írt, azt hitte, mi vagyunk az illetékesek. Elolvastam az e-mailjét, a nyomorról, a segíteni akarásról, a tisztességről. Na, és ekkor gyorsan utánanéztem, hogy kinek kéne írnia valójában, milyen címre, és milyen adatokat megadnia, hogy - bár a siker nem garantált - de legalább célba érjen az e-mail vagy levél.

Kaptam választ is:

"Őszintén köszönöm válaszát!!
Kívánom szerencse kísérje útját !!
Erzsi néni"

Hát Erzsi néni, én is kívánok minden jót. És így majd kibírom karácsonyig. Mindenkinek ajánlom, kukucskáljon néha ki a médiás-reklámos-marketinges dagonyából. Higyjék el, működik.

Szólj hozzá!

Címkék: média sajtómunkás közeg

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr571555958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.