2009.10.27.
14:50

Írta: mediainfo

Na ki a kiráááály?

Nem, nem a Szigetről akarok írni, bár annak volt tavaly ez a szlogenje. A kérdés ennél prózaibb: a tartalom-e a király még mindig? Ismét pollner-en keresztül jutottam arra az írásra, amely azt fejtegeti, hogy miért NEM a tartalom immár a király.

Mert ugye évek óta mindig abba kapaszkodik a tartalomipar, hogy a tartalom az. Olyan állítás ez, amelyet többnyire hajlamosak vagyunk elhinni. De mégis, egy ideje valahogy nem kielégítő ez a válasz, még ha azt az említett írás szerzője sem vitatja, hogy a jó tartalom nélkül fejre is lehet állni, akkor sem érünk el semmit.

Ahogy a szerző megfogalmazza, "na jó, a király nem halt meg, de kinevezték miniszterelnöknek". Ha belegondolunk, hogy a tartalom olyan szinten elburjánzott a neten, hogy az értéke a nulla felé konvergál (magyarán: ki fizetne érte), nehéz királynak tartani, ez tény. A királynak nem akar adózni az istenadta nép, na.

De akkor ki a király? A szerző szerint a kontextus. A tartalom belépő a fogyasztóhoz, bizalmat épít, de a kontextus a minden, az határozza meg, hogy végül mire lesz jó a tartalom által épített kapcsolat. Hirdetői szempontból: hogy kinyílnak-e a fogyasztói pénztárcák végül, vagy sem?

A kontextus, amely helyzetbe hozza, értelmezhetővé teszi az üzenetet, legyen szó kereskedelmi vagy nem kereskedelmi kommunikációról. Nincs ebben semmi újdonság, ám az, hogy újra felfedezi magának a szakma ezt az alapfogalmat, ismét arról szól, hogy a hirdetési és általában a média modellek mögé jó nagy kérdőjel került.

A hirdető oldaláról nézve a kontextus fontos olyan szempontból, hogy milyen nem-kereskedelmi tartalmak vannak jelen a környezetében (pl. egy portálon a bannerek és egyéb reklámok illetve a tartalom viszonya - amelyek, lássuk be, versenyeznek a véges figyelemért a legtöbb esetben, a kooperáció, egymás felerősítése ritkább).

De fontos a kontextus azon értelmezése is, hogy mi a vivőközeg, tehát az üzenet csatornája. Hogy a tartalomhoz, s a hátán csücsülő hirdetéshez milyen módon, utakon jutunk el. Keresőből? Ajánlás nyomán? Közösségi térben? Direkt módon, begépelve a keresőbe egy site nevét?

Mert valószínűleg a Google, a Facebook korában az elosztó a kiráááály. (Hogy visszatérjek a Szigethez, ha már ezzel kezdtem.)

Szólj hozzá!

Címkék: média reklám internet 2.0 hirdető

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr961478988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.