2009.07.02.
12:56

Írta: mediainfo

A szomszéd fogyasztása mindig zöldebb

Megint érdekes poszt jelent meg a MediaPost zöldmerketinges blogján, amit egészében itt lehet elolvasni. A szerző azzal foglalkozik, hogy milyen motivációk alapján lesz egy fogyasztó zöld. Egy új kutatásra hivatkozva azt állítja, hogy a fogyasztók gyakran úgy válnak környezetbaráttá/zölddé, hogy annak nincsenek is tudatában. Vagy akár még tesznek is nagy ívben az egész bolygóra.

Mert az derült ki, hogy a jótékonyság, a jót akarás messze nem az elsődleges indok arra, hogy valaki miért kezd szelektív hulladékgyűjtésbe és egyéb, a hétköznapok szintjén hasznos gyakorlatokba. A két legfontosabb tényező egyike a társadalmi nyomás: vajon a szomszéd kertje/sírja mintájára a fogyasztása is zöldebb, mint az enyém? Mennyit dob a szelektív kukába? Összeönti a papírt meg a kajamaradékot, bezzeg én...!

A másik tényező pedig a jó öreg takarékosság. Az újrafelhasználás egyáltalán nem újkeletű dolog. Már nagyanyáink meg az ő nagyanyáik is úgy nevelkedtek, hogy a pazarlás bűn (és elsősorban baromság). Aztán jött az esztelen konzumerizmus, amiből a válság nyomán vissza kellett venni. Ismét divat lett a takarékosság, az meg ugye kíméli a pénztárcánk mellett a környezetünket is.

A posztban részletesen leírja Julie Wittes Schlack, hogy mit is kéne ennek nyomán tenniük a hirdetőknek. Ez zanzásítva:

1. Ne csak egyféleképpen cserkésszük be a fogyasztókat zöld vonatkozásban. Az emberek sokfélék, és emiatt sokféleképpen lesznek zöldekké hétköznapi értelemben.

2. A praktikus és életközeli előnyökkel érdemes kezdeni a kommunikációt, s ha már érti a fogyasztó, hogy mit akarunk tőle, akkor fókuszáljunk az elemeltebb vonatkozásokra.

3. A cég egészének, minden szinten bizonyítania kell, hogy nemcsak dumál.

4. Őszintének kell lenni a fogyasztó felé a termék/szolgáltatás környezeti hatását illetően.

5. A fogyik azt hiszik, a zöld termékek drágábbak, méghozzá azért, mert a cégek azzal  a kamu dumával emelnek árakat, hogy a zöld előállítás drágább. Na, ezt a kérdést mindenképpen kezelni kell.

 

Korábban írtunk már a témáról, épp e remek MediaPost blog kapcsán. Az a poszt elérhető itt.

Szólj hozzá!

Címkék: zöld márka közeg

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr261222023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.