2009.05.26.
23:36

Írta: mediainfo

TV2: Karinthyval szólva

Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója az egyik kedvenc idézetemmel kezdte a Média Hungary-n az előadását (bár lehet, hogy közhelyes dolog az, ha valakinek kedvenc idézete van, de kit érdekel). Na szóval, Karinthy Frigyestől mondta be, hogy: Férfi és nő, hogyan is érthetnék meg egymást? Hiszen mind a kettő mást akar. A férfi a nőt, a nő a férfit. (Nem rakok idézőjelet, mert nincs nálam kötet, a Guglin meg annyi féle módon idézik ezt a mondatot, hogy csak na.) Na szóval, mire utalt a TV2-s vezető? Hát a tévés piac működésére, miszerint a hirdető nézőt, pontosabban fogyasztót akar, a fogyasztó tartalmat, a média meg...pénzt. A tévés piac változik, ami közhelyesen hangzik, de Kovács szerint tényleg elindult a folyamat, nem csak beszélünk már róla.

Muszáj mozdulni, mert a válság nélkül is piszok gyorsan változott a környezet. Ezt tovább súlyosbította a kialakult krízis, ami ahhoz vezetett, hogy a hirdetőknek mind kevesebb pénzük van a reklámzajból való kitűnésre, ami sok lóvéból is nehéz, nemhogy vágott büdzséből. Eközben a nézők rendületlenül kapcsolgatnak, váltogatnak a csatornák között, és választásuk szabadságát csak növeli a technológia fejlődése. A verseny élesedése meg nem csak a hirdetőket, hanem persze a tévéket is érinti. Ők azzal szembesülnek, hogy a nézettség mellett a reklámpiac is csökken (a nézettség csökkenése a nagy országosokra igaz, tematikusok törnek fel, mint a talajvíz).

Mi erre a válasz? A hirdetők a korábbiaknál többet molyolnak a hatékonysági kérdéseken, ezerrel promóznak (rövidtávon most ez köll), miközben kitapossák a médiából a lehető legjobb kedvezményeket a sztenderd kűrökre, közben azért keresik az egyedi megoldásokat. Nem könnyű nekik fogyasztókat találni, mert egyfelől az emberek bukszája üres, másfelől meg szerencsétlen néző ki se látszik a reklámzajból és az információáradatból. Ott sasol a kupac alatt, a hirdető meg áshat le utána.

No de mit csinálhat ilyenkor a tévé? (Ha már tévés előadás volt)

-a saját internetes felületek megerősítése, kiegészítő médiumként alkalmazása

-a szpotokat érintő innovációk, ami az elkapcsolási arányt csökkenti és a visszaidézést növeli (pl. single spot, műsor előtti visszaszámláló, osztott képernyő)

-élményt teremtő tartalmak kialakítása (pl. látványos, izgalmas stb. szponzorfinanszírozott műsorok, aminek a hirdető meg a médium tuti örül, jó esetben a néző is)

-integrált értékesítés (nem csak a tévéképernyőt adják el a hirdetőnek, hanem összetett megoldásokban gondolkodnak, pl. a T-Home-Megasztár 4. kapcsolat)

Persze még mindig kilóra veszik a tervezők a szpotokat, de Kovács Krisztián mellett Vidus Gabriella, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója is arról számolt be, hogy nő az igény és az érdeklődés az újszerű megoldások iránt. Szóval, igény vóna rá, csak egy-egy ilyen megoldást nagyon melós végig nyomni, és nem is olcsó. Viszont hatékony tud lenni. Végül is a konferencián elhangzottakból az derült ki, hogy az emberek többsége szerint a tévé bizakodhat, még ha most csökken is. Ezekkel az innovatív cuccokkal meg egész jól hasíthatnak még jópár évig a magyar piacon.

Szólj hozzá!

Címkék: válság televízió hirdető

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr501145977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.