2009.05.25.
11:32

Írta: mediainfo

Szexi piackutatók kerestetnek

Minden tiszteletem a piackutatóké, de tényleg! De azért ezen a versenykiíráson dobtam egy hátast: http://www.esomar.org/index.php?page=congress-09-research-idol&utm_source=monthly-update&utm_medium=email&utm_content=non-members&utm_campaign=may09. A lényeg, hogy a világ piackutatóit tömörítő legnagyobb szervezet, az ESOMAR őszi konferenciájához kapcsolódóan hirdetett meg egy versenyt.

Szuggesztív, egyéni előadókat keresnek - persze a szokott kutatási témákban. A cél tehát, hogy minél szenvedélyesebben, excentrikusabban, stb. tegyék "szexivé" a témákat az előadók. Már elképzeltem, ahogy csillogó szemmel, rebbenő pillákkal, fel-le hullámzó mellkassal beszélnek komoly emberek konfidencia intervallumról, varianciáról, változókról...

A verseny, kérem, komoly: több fordulóban kell helyt állni! Augusztus végéig lehet nevezni, aztán szeptemberben lesz két prezentációs forduló, és a győztest az őszi nagy ESOMAR konferencián jelentik be. A versenykiírás hívószava magáért beszél: Research Idol, amit a kereskedelmi tévéken edződőtt magyaroknak úgy fordíthatnánk le, hogy MegaKutató kerestetik, avagy KutatóCsillag születik.

Egyébként az elgondolás jó, amennyiben tényleg fontos célja az ESOMAR-nak, hogy a kutatásokat és a kutatók okos, de kívülállók szemével gyakran "bikkfanyelvű" gondolatmeneteit közelebb hozza az ügyféloldalhoz, s ezzel nagyobb bizalmat, elismertséget szerezzen a szakma számára. Még a versengés sincs távol az ESOMAR kultúrájától, hiszen gyakorlatilag minden nagyobb eseményükön díjazzák a legjobb előadás-absztraktot, na de azok a tartalmukkal hasítanak, nem a színes-szagossal.

Szóval, a cél stimmelne, de bakker, így?! Először a piackutató szakma kultúrájával, a kutatások tartalmi értelmű "lefordításával" kellene kezdeni, aztán már jön a - marketingesek számára is értelmezhető - bullshit képesség is, szinte magától. Ebben a formában ez inkább vicces, mint értelmes. Kíváncsi vagyok, mikor csap le valamelyik nagy tévé a The Next Research Idol valóságshow ötletére...

Szólj hozzá!

Címkék: kutatás konferencia izé hírnév

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr121142338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.