2009.05.19.
17:07

Írta: mediainfo

Hogyan lesz a keresőkből vásárló?

Érdekes bejegyzés jelent meg néhány napja a MediaPost Search Insider blogján. Kissé radikális, talán leegyszerűsítő is, de mégis érdekes a gondolatmenet (no, meg érdekes vele vitatkozni is, a kommentelők meg is teszik, a hozzászólásokat is érdemes átfutni). Steve Baldwin abból az állításból indul ki, hogy a kereső marketing olyan, mint a "beszteroidozott direkt marketing". Végül is lehet ebben valami.

Aztán folytatja a direkt marketinggel való összevetést, felsorolva azt, hogy különböző értékű DM listák vannak; minél olcsóbb valamely lista, annál kisebb a konverzió esélye. Ha veszünk egy olcsó, pusztán alapadatokat tartalmazó listát, akkor ott csak nagyon általános termékekkel lehet könnyen vásárlót szerezni. Ennél értékesebb, ergo drágább egy olyan lista, amely olyan emberek adatait tartalmazza, akik valamiképp már "felemelték a kezüket", azaz érdeklődésüket jelezték (pl. katalógust rendeltek). Náluk is értékesebb és ezért drágább az a lista, amely olyan fogyasztók adatait tartalmazza, akik vásároltak online valamit, tehát már bizonyították, hogy komolyan gondolják a dolgokat.

Ezzel összefüggésben azt mondja, hogy ha egy keresgélő, tehát valamelyest motivált emberke kattint a kulcsszó alapú hirdetésre, akkor ő kb. annyit tesz, hogy "felemeli a kezét"/"jelentkezik", hogy érdekli a dolog. Ez a fenti gondolatmenet alapján "közepesen értékes" magatartás, mivel ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a kattintásból vásárlás is lesz. Ergo, a kattintások közül sok felesleges, amit mégis kifizet a hirdető.

Baldwin ezzel összefüggésben azt kérdezi: miért nem lehet a kulcsszavas küzdés, alkudozás helyett inkább arra a szűkebb, de értékesebb rétegre optimalizáltan hirdetni, aki már vásárolt a neten a hirdető szempontjából érdekes terméket/szolgáltatást. Az adatok szerinte meglennének ehhez, miután a keresőmotorok sokat tudnak a fogyasztókról, pl. azt is, hogy végeztek-e a múltban már online tranzakciókat, azaz mennyire potenciális vásárlók.

Stb, stb. Kicsit radikális gondolatmenet, bele is kötnek a kommentelők pl. abba, hogy na jól van, de azokat is számításba kéne venni, akik átkattintanak, ám online nem vásárolnak, de aztán betérnek a rendes offline bótba, és ott befejezik a keresőn elindított folyamatot. Szóval vannak kérdéses pontok, de azért megér egy kis mélázást, fentebb a link az eredetire.

Szólj hozzá!

Címkék: kereső direktben hirdető

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr71131758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.