2009.03.03.
12:24

Írta: mediainfo

Szokatlan módon tol pénzt a reklámiparba az indiai állam

Az indiai reklámipar a gyorsan fejlődő, mondhatni perspektivikus kategóriába tartozik, dehát a válság keményen megviseli őket is. Úgyhogy az állam úgy döntött, hogy pénzt tol a szegmensbe. Hogy ez mennyire jó piaci szempontból, azon persze lehet vitázni. No de még érdekesebb a támogatás módja meg a miértje. (Melynek fényében a piaci viszonyok emlegetése mondjuk naivitás.)

A WARC tudósítása szerint ugyanis a kormány úgy döntött, hogy megemeli az általa a médiában megjelenő hirdetésekért fizetett listaárakat. Emellett júniusig a 15 százalékos ügynökségi kedvezménytől is eltekintenek.

A dolog háttereként tudni kell, hogy a kormány nevében médiafelületeket vásároló szervezetet elég nagy nyomás alá helyezték a kiadók, mondván, kb. 90 százalékkal ócsóbbér' vásárol reklémhelyeket, mint a magáncégek. Ennek fényében nem is akkora jófejség az önkéntes áremelés.

Emellett némely lapok állítólag megfenyegették a kormányzatot, hogy nem hajlandóak ilyen feltételek mellett a reklámok megjelentetésére. Ez meg elég nagy gáz lenne a hatalmon levőknek, mert nemsokára választások lesznek, és ugyebár kell a reklámfelület. Más kérdés, hogy a lapoknak meg a politikai költésből eredő lóvé.

Szóval a választásokig reklámipari támogatás címszó alatt kellemesen elzsarolgathatják egymást a felek, miközben a magáncégek költése esik. Ennek mértékét a kormány amúgy vizsgálni is fogja, nehogy már "túltámogassa" a reklámipart.

Szólj hozzá!

Címkék: média reklám választások india hirdető

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr98977319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.