A Covalence Ethical Ranking 18 szektor 541 multiját, ezen belül pedig 36 technológiai cég tevékenységét vizsgálta etikai szempontból. "Don't be evil" jelmondat ide vagy oda, a Google még a tech cégekre szűkített első tízbe sem fért be, nemhogy az első helyen zárt volna, mint azt sokan gondolhatták volna a céget övező "etikai habosítás" miatt. Így 2008-ban összesítésben a 64., míg a technológiai cégeket tömörítő listán a 12. lett.
A jelentés azért sorolta ennyire hátra a keresőóriást, mert - a Yahoo-val és társaival karöltve - sugárzó arccal támogatja, de legalábbis elfogadja a kínai online cenzúrát, mert ugye kár lenne kimaradni erről a remekül fejlődő piacról. Emiatt aztán a rangsor három dimenziójában - emberi jogok, fogyasztók informálása, politikusok támogatása - gyengén muzsikált a Gugli.
Hogy ne csak anyázzuk a céget, jól szerepelt viszont a környezettudatosság, a társadalmi hasznosság, a közösségek támogatása terén. Szóval egyáltalán nem olyan gonosz ez a cég, csak éppen nem olyan gáncsnélküli lovag, mint amilyennek az emberek meg a média látni szerette, amíg a kereső feltörekvő fázisban volt. (Cuki, innovatív garázscég...)
A top 10 etikus technológiai cég 2008-ban:
1. Intel Corp
2. Xerox
3. Dell Computer
4. IBM
5. Ericsson
6. Sun Microsystems
7. Hewlett-Packard
8. Motorola
9. Cisco Systems
10. Nokia Corp
A Google tehát a 12., de vigasztalhatja őket, hogy az Apple a 28., a szintén kínai "élmunkás" Yahoo pedig csak a 35., és ha egy hajszállal is, de a Microsoft-ot (13.) is lenyomták. Persze elég nagy csúnyaság lett volna, ha "a Microsoft a Yahoo megszerzésével lenyomja, letiporja a netet, a fogyasztókat és a világmindenséget" típusú Google-nyilatkozatok után a szoftvermamut beelőzte volna őket. Mondjuk amikor a Google próbálkozott a Yahoo-val, a Microsoft ugyanezt nyomta (A fenti fiktív idézetbe a nevek behelyettesíthetőek értelem szerint.) Szóval mindenki monnyon le. A látszatról legalábbis, hogy különösebben érdeklik a fogyasztók. Mármint a pénztárcájukon túli dimenziók is.