2009.01.26.
17:29

Írta: mediainfo

Superbowl beharangozó: így robbant be az Apple

1984, Superbowl XVIII. A Los Angeles Raiders 38:9 arányban lealázta a Washington Redskins-t. De - ahogyan azt a ZDNet cikke kis túlzással megjegyzi - ki emlékszik már erre? Ellentétben azzal a képileg és gondolatilag Orwell 1984-ére hangolt hirdetéssel, amivel az Apple berobbant a köztudatba...

Sokan sokat elemezgették ezt a reklámot, amely a Macintosh 1984. január 24-i érkezését harangozta be, és meghirdette a "másság", a különbözőség forradalmát az IT szegmensben. Ahogy a fentebb belinkelt cikkben írják is, igazából az a durva, hogy nem elég nagy és merész kijelentést tenni, miszerint forradalmat csinálunk, hanem az ígéretet be is kell váltani. Az Apple pedig - mára már tudjuk - beváltotta.

Persze akkor még csak bámulta a nép a Ridley Scott rendezte futurisztikus filmet, ám ha addig tudták is, hogy van olyan, hogy Apple, innét a márkanév abszolut új értelmet és dimenziót kapott. Pedig a cég igazgatótanácsa majdnem visszavonta a tévé szpotot, ami amúgy bazi drága volt a maga 900 ezer dolláros költségvetésével. Jól tették, hogy nem tették.

A Los Angeles alázott, a szpot adásba ment, a többi meg már történelem. Idén valószínűleg nem várhatóak ekkora durranások, mivel a válság a Superbowl-on is érezteti a hatását. A hirdetők óvatosak, a döntő előtti blokk még mindig nincsen tele. De ki tudja, azért még reménykedhetünk. Persze lehet, hogy csak negyedszázad múlva kapcsolunk, hogy nahát, ez történelmi pillanat volt.

Szólj hozzá!

Címkék: reklám amerika kütyü televízió márka hírnév hirdető

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr15904185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.