2008.10.09.
20:15

Írta: mediainfo

Az amcsik bátran röhögnek a politikusokon

Itthon az igényes politikai humor, mint olyan megdöglött, mióta azok a fazonok, akik régen együtt tudták kinevetni és kinevettetni a politikusok univerzális hülyeségét, politikai alapon ketté osztódtak. Azóta van Heti hetes meg Fábry meg a többi, de már nem lehet olyan jóízűen röhögni életünk felülről rongálóin.

A legrosszabb az az általános humortalanság és önirónia hiány, ami választások környékén tör ki a szekértáborokban (vagy mikben). Nem így az amcsiknál, akik az elnökválasztás közeledtével belehúznak a politikai humorba, és egyáltalán nincsenek beszarva attól, hogy ki mit fog szólni.

A TV Week szerint például óriási ugrást produkált a Satruday Night Live nézettsége mikor Tina Fey Sarah Palin-t, a repi alelnök jelöltet kezdte parodizálni. Valami ilyesmi:

 

 

Ez meg Palin reakciója:

 

 

Szóval kérem komoly műsorok, sőt, a parodizáltak is foglalkoznak a produkciókkal, és nem, NEM az az első reakciójuk, hogy beperellek, szemét állat. De nem csak a Saturday Night Live tud nagy hype-ot produkálni a paródiái köré. A Comedy Central olyan műsorai is jól hasítanak, mint például a nálunk informális híd névadóvá vált Colbert show-ja.

De a humorcsatora Chocolate News néven induló új műsora is nagy érdeklődésre számíthat. A hírmagazin formátumú TV show-t igazából így lehetne jellemezni: a világ feka szemmel. Nem nehéz kitalálni, lévén Obama afro-amerikai, tuti terítékre kerül néhányszor.

Azon túl, hogy az emberek tudnak és mernek nevetni a politikusokon, a hirdetők sem menekülnek el hanyatt-homlok az átpolitizált környezettől. Nálunk ugyebár ha jön a politika, minden magára valamit is adó hirdető elhúz a pártok túlfűtött kommunikációja elől. Az amerikai hirdetők sem voltak mindig olyan tökösek, mint idén, de rájöttek, hogy a politika forró téma, és vonzza a nézőket, illetve be is vonja őket, így van itt mit keresni.

Több olyan hirdető is van, amelyik évekig nem jelent meg a Saturday Night Live környezetében, most mégis visszatért. A Comedy Central pedig kész politikai csomagot adott el többek között a Volkswagen, az AT&T, a Subway, a Diageo számára. A hirdetők a jelölő konvenciókról és a választásról szóló Comedy műsorok környezetében tudnak megjelenni. A Comedy becslése szerint ez a csomag négy évvel ezelőtthöz képest kétszer annyi lóvét hozott.

Szóval van mersz és van fogadókészség a politikai humorra. Az amcsik legalább addig röhögnek a politikán, míg meg nem választják az elnököt (bárki is legyen az), és ki nem derül, hogy ő is épp olyan hülye, mint a többi. De ha ki is derül, hogy ő sem hozott világmegváltást, legalább mindig ott a humor, ami segítsen, ha már más nem marad. Na, itthon mára eltűnt az emberek humora, a politikusoknak meg, úgy tűnik, sosem volt. Amikor választás van, mindenki jobb, ha behúzza a fülét-farkát: hirdető meg közönség egyaránt.

Szólj hozzá!

Címkék: média amerika választások hírnév közeg

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr18705755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.