2008.09.09.
13:18

Írta: mediainfo

Ha én Yahoo lennék…

Imígyen sóhajtott fel a Mediapost szakírója, Aaron Goldman. A blogger néhány pontban összefoglalta, mit csinálna akkor, ha ő felelne a cégért. Lássuk, a teljesség igénye nélkül:

1. „Nemet mondanék a Microsoftnak egyszer és mindörökre.” Goldman szerint az egész vételi/visszautasítási huzavona kapcsán a lehető legrosszabbkor csinált se**et a szájából a Yahoo. Egy csomóan elmentek, aki meg maradt, az is parázik.
 
2. „Leváltanám Jerry Yang-ot az elnök-vezérigazgatói posztról.” Ugyebár, fejétől bűzlik a hal, így a Yahoo akkor tudná a legmeggyőzőbben bizonyítani, hogy új utakat keres, ha ezt vezéráldozattal demonstrálná. Goldman szerint Yang intellektuális, inspiratív vezető, erős jövőképpel. Csakhogy ez most nem számít. A nevéhez tapadt egy halom kosz, levakarhatatlanul.
 
3. „Ismét elkezdenék saját tartalmakat fejleszteni.” Goldman szerint eleve hülyeség volt a Yahoo-nak kiszállnia a tartalom előállítási bizniszből, és azt a józanész helyett inkább a - pszichológiai analógiával - Google-irigységnek nevezhető tünetegyüttes váltotta ki. Ideje tehát a „a net kezdőpontja” címet elengedni, mert az már úgyis a Google-é, és megcélozni az „elsőszámú webes célpont” pozíciót.
 
4. „Megvenném a Kosmix-et.” Na nem a hajdani magyar zenekart…;) A saját tartalmak fejlesztése mellett a Yahoo nagyobb gondot fektethetne a harmadik féltől érkező tartalmak csomagolására is. A Kosmix pedig sokféle tartalmat gyűjt össze, és felhasználóbarát módon képes azokat rendszerezni.
 
5. „Megvenném a Mozillát.” Goldman szerint a Google-lal csak akkor lehet felvenni a versenyt, ha a fő versenytárshoz hasonlóan a Yahoo is bizonyítani tudja, hogy sokkal több annál, mint egy olyan eszköz, amivel a népek keresni és találni tudnak. A Firefox plug-in jó lenne a felhasználóknak, és persze sokat jelentene a cég birtoklása a Google Chrome-mal terhes időkben. Nem beszélve arról, hogy Steve Ballmer, a Microsoft vezére is hajhullást kapna.
 
6. „Megvenném a Twitter-t.” Közösségi oldal, micro blogging. No, akkor innét nem csak keresni és találni lehet, hanem javasolni is a többieknek, hogy mit keresgéljenek, mit csináljanak, hová menjenek.
 
7. „Felrúgnám a Google-lal kötött kereső megállapodást.” Most nincs verseny igazából a kereső piacon, pedig kéne. Goldman szerint ebben a formában a Yahoo messze nem hozza ki magából a maximumot e téren (sem).
 
8. „Képes hirdetéseket is futtatnék a kereső találati oldalakon.” Goldman szerint erre már bőven készen állnak a felhasználók. Legalább is saját bevallása szerint 2007 októbere óta tépi a száját az ügy miatt.
 
Tényleg, Ön mit tenne, ha Yahoo lenne?

1 komment

Címkék: internet verseny

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr13655397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.09.09. 15:01:24

1.: Egyetértek. Ha már választani kell, akkor inkább a Google-val egyesülnék, hogy uraljam a keresőpiac 90%-át és a felhasználók bizalmába férkőzzek.
3.: Már elkésett vele...
4.: Ha a kosmix.com-ra gondolsz nem látok benne fantáziát. Semmi olyan, ami kapásból megfogná az odalátogatót.
5.: Ez enyhén szólva is lehetetlen. A Google most hosszabbította meg vele a szerződését, amiben gondolom ezt rögzítették is, hogy a pénzért cserébe nem mehet csak úgy át a lejártáig a konkurenciához, különben esetleg kamatos kamattal fizeti vissza.
A Yahoo-t meg elvetélt ötlet alapértelmezett keresőnek. A net hemzsegne a "hogy tegyem vissza a Google-t alapértelmezett keresőnek" topicokkal. Amikor az Operában volt 1-2 verzió erejéig csak a gyorshívóban Yahoo, már akkor az volt az első az opera:config előtt, hogy Yahoo vissza Google-ra, pedig sosem használtam a gyorshívó keresőjét, csak már a jelenléte is zavaró volt számomra. :)
6.: Ez nagyon jó ötlet. Én őszintén szólva nem tartom egy értelmes szolgáltatásnak, de a felhasználók oda vannak érte és nagy a hype körülötte. Ezzel szakíthatna rendesen.
7.: Ebből a Yahoo jönne ki jól. A Google-t jóval többen használják, a hirdetéseik többször jelennének meg, mint fordítva.
8.: Többek között ezért utáltam meg kezdettől fogva a Yahoo-t, mert míg a Google egy egyszerű letisztult felületet ad, addig a Yahoo telerakja a képernyőt mindenféle villogó hülyeséggel. Ha meg keresek akkor is lassabban hozza be a találatokat. Magyar találatok terén meg borzalmas.

személyes vélemény: Semmivel ne egyesüljön és tűnjön el a süllyesztőben, mert mégegy Microsoft-hoz hasonló diktatórikus üzletpolitikájú multira nincs szükség. Mi az, hogy fizetnem kéne a Yahoo Mail-nél a pop3-ért és az átirányításért, mikor a Gmailnél mindkettő, sőt még az IMAP is ingyen van?