2008.04.22.
16:10

Írta: mediainfo

Mit akart a Szentkirályi?

Itt járt nemrégiben Luís Figo, a Szentkirályi új reklámarca. Mármint reklámarca itthon, mert a világsztárral kötött szerződés csak a magyar piacra vonatkozik. De ha csak itthon látható a szpot a jóképű focistával, akkor már nem lehetett volna egy magyar világsztárral kampányolni? Főképp, mert mindenképpen sportolót akart az ásványvizes cég, az meg csak tán akad magyar is... Jójó, tudjuk, a lépés a nemzetközi fejlesztést készíti elő, az export növelését, de akkor is túldimenzionált a focista világsztárt szerepeltetni, itthon, szűkkörben...

Nyilván ismét a Szentkirályi féle világverő PR áll a dolog mögött. A sajtó széjjelkürtölte, hogy jön/itt van/itt járt Figo. Írtunk róla, fényképeztük ezerrel. Volt sajtótájékoztató meg lányok-fiúk a hotel előtt, akik autogrammra vártak. Figo mellesleg a szpot elkészítése miatt jött Magyarországra. Arra viszont nem sok szufla maradt. No nem benne, hanem a Szentkirályiban.

Biztos leültek korábban, körbe néztek, ki az akit mindenki ismer, de megfizethető. Olimpia éve van, jó akkor legyen sportoló. Ha jóképű és tehetséges, az persze nagyszerű. Á, Beckham majd legközelebb. Te figyelj, Bélám, mit szólnál Figohoz? Csapunk a kampánynak nagy hírverést. Az se baj, ha maga a szpot már nagyon gyenge lesz. Mondhatni, nincs üzenete.

A szöveg valami ilyesmi: sokat gondolkodtunk rajta, hogy mivel segíthetne egy világsztár a leginkább a Szentkirályinak. Én a szpot üzenetén gondolkodtam sokat. És arra jutottam, hogy a dolog USP-je annyi, hogy Figo. Csak így. Hogy milyen értéket testesít meg a focista, azt csak a sajtótájékozatón mondták el, hogy tisztaság, egészség, küzdőszellem. De ez a reklámfilmben nem jön át.

Figo kék pakolómunkás ruhában nyomul, mosolyog, kacsint, majd a végén parasztosan megtörli a száját. "De jót ittam!" - gondolja. Rémesen nem illik hozzá ez a szerep. Ez a pasi nem ilyen, többek között miatta szerettük meg családilag a portugál focit. Szóval felejtsük is el ezt neki. Öregszik, na! Kell a lóvé a gondtalan öregkorhoz.

Csak azt nem értem, a Szentkirályinak miért érte meg, hogy ennyi pénzből ne hozzon ki semmit? Mert a PR hatás szerintem lecsengett hamar és intenzíven, maradt a nyakunkon egy jellegtelen szpot. A 30 mp-es verzió nem is igazán érthető, a 60 mp-es legalább valamit elárul a reklámfilm hangulatából. De az se sokat segít az ügyön:(

 

33 komment

Címkék: reklám márka sztár pocsolya hirdető

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr5437258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hematite · http://standby.blog.hu 2008.04.22. 17:57:36

Elcsesztek mert akik ismerik azok nem isznak vizet, akik meg vizet isznak azoknak meg ismeretlen :)

Vagy ugy gondoltak, hogy ezentul sor helyett vizzel mennek focit nezni? :))

henger 2008.04.22. 18:05:01

Első!

Először lelkes voltam amennyire lelkes lehet az ember egy reklámért, utána közepes csalódás ért. Tényleg nem jön át 30sec alatt, a 60-ból pedig az jön át hogy kevés. Jó Figo-t látni egy hazai reklámban, de tényleg ennyi.

Éhezőművész 2008.04.22. 18:33:57

Szerintem az 1 perces nem rossz, pár éve az ilyen szellemes reklámokért szerettük még a külföldi adók commercial breakjeit...Igenis kiemeli a magyar termékek közül az amúgy teljesen átlagos vizet

ohmyFgod 2008.04.22. 18:43:03

Az lenne az igazi, ha a környező országokban is Figo lenne a Szentkirályi reklámarca. Annak már lenne értelme. Így sem rossz, de ezt egy picit kevésnek érzem. Ha ez csak a kezdet, akkor rendben :).
Amúgy szerintem a reklám semmivel nem rosszabb, mint a többi azok közül, melyek hasonló kaptafára készülnek.
Azzal sem értek egyet, hogy így nem közvetít értékeket. Véleményem szerint pont azzal közvetíti, hogy Figo szerepel benne. A többségi imádja őt, és mint a sztároknak, akiket még imád: csupa pozitív tulajdonságot tulajdonít neki. Ha rendelkezik azzal, ha nem. (Én is bírom az arcot :P) És mivel Szentkirályi ásványvizes reklámban szerepel, a néző általában össze is köti ezeket a dolgokat.

ohmyFgod 2008.04.22. 18:44:07

Különben is, végre van egy nézhető magyar reklám, valaki egyből elkezdi fikázni. :D
Inkább örüljünk, hogy nem olyan lett, mint valami gyökér mosóporos remekmű :D.

bldo 2008.04.22. 19:02:05

A Szentkirályi sajnos így is, úgy is ihatatlan marad.

Sáfrány 2008.04.22. 19:43:47

Nemazabaj, attól még jó ásványvíz lenne, csak ne kellene minden érte kifizetett forinttal bűnözőket finanszírozni. Azóta nem veszek a vizükből mióta kiderült hogy a milliárdos bevételeik ellenére inkább lopják a szellemi tulajdont. Kíváncsi vagyok hogy a reklámot elkészítő cégnek fizettek-e.

conc 2008.04.22. 19:44:26

Kólát reklámozhatnak a focisták ásványvizet már nem?!

mizie 2008.04.22. 19:48:05

Sztem vállalható a reklám. nem fog meg, de legalább tényleg nem "teljesen" ugyanolyan mint a többi.

amúgy a szt. királyi marketing-pr csapata hihetetlen amit véghezvitt (én melóztam a konkurenciánál) ahhoz képest hogy honnan indult a cég.

szal le a kalappal.

tiktaktiktak 2008.04.22. 19:57:18

az a baj, hogy a 30 sec-esből kihagyták a főnököt, és emiatt nincs értelme, ha belerakták volna még kb. 1,5 másodpercig, nem lenne semmi probléma azzal se.

a 60-asat most láttam először (gondolom azt kevesebbet nyomják) - de az teljesen rendben van

szerintem nem rossz az a víz, de tény, hogy van jobb is

WinG · http://wing.crpl.hu 2008.04.22. 20:01:05

Ha 00:27-kor vége lett volna, teljesen zsír lenne...

WinG · http://wing.crpl.hu 2008.04.22. 20:01:35

Mármint az egyperces változat :)

szbszig 2008.04.22. 20:01:49

Miért nem egy olimpiai esélyes hazai sportolóval forgattak inkább? Megegyeznek, megcsinálják bagóért, amikor meg a szerződtetett egyén megnyeri Pekingben az aranyat, akkor előveszik, és mutogatják. Így mindenki jól járhatott volna: nekik olcsó, nekünk látványos, a sportolónak meg reklám.

Morgo 2008.04.22. 20:03:14

Szerintem rendben van a spot, a külföldi sztár alkalmazása ráadásul elég erősen megkülönbözteti őket a konkurencia hirdetéseitől.

ilikeyou 2008.04.22. 20:07:35

autogram, nem autogramm - körbenéz, nem körbe néz - hiányzik 3 vessző - tényleg elnézést, hogy ennyit tudtam reagálni, csak amióta már bárki billentyűzetet ragadhat, néha elkap a nyelvőr érzés. Elnézést.

kivagyok 2008.04.22. 20:19:54

Tök jó mondjuk el briefet, gondolkozzanak a nézők...mert mit keres itt Figó? Pénzt...és ettől jobb lesz a szentkirályi? igen, mert ő megtudja fizetni, fussa rá tehát javult a brand...de én a szalag mellé beállítottam volna a 2 ronaldót, ronaldhinot...mert mindent megtesznek csak kapjanak vizet, még az edzést is elhanyagolják, sőt kedvetlenül néznék a labdákat(nem érnének hozzá, az túl kiszámítható), és csak palackoznának, palackoznának...

tilla77 2008.04.22. 20:41:54

Csak azért hívták Figot, mert ugye olimpia évében nem volt olyan magyar sportoló, akivel lehetett volna reklámozni. Szánalmas az egész. Lajosunknak mi köze van ehhez. Semmi. Na mindegy...világdíjas ásványvíz gyártónk megint alkotott...viszont az ice teájuk majdnem 300Ft...azért mondjuk ez túlzás neeeem????? Mert nem egy olyan cég, amelyik a világ majd minden országában jelen van....

Reman 2008.04.22. 21:49:41

Szerintem mindenkinek inkább drukkolnia kéne egy magyar vállalkozás sikerének!!!
És szomorú vagyok a fikázásokat olvasva.

Száz ilyen sikert kívánok, ezeret!

Kúrcsány Ferenc 2008.04.22. 21:54:14

Szegény Figo, jól leéghetett anyagilag, ha már egy szaros magyar cég is megtudja fizetni.

tilla77 2008.04.22. 22:20:01

Reman- Szerinted a szentkirályi magyar vállalkozás? Szerintem nem....de nem baj...örüljünk neki, hogy van....a balfi az igen...

igyugyaz 2008.04.22. 22:50:22

tilla77:

Miért szerinted togói vállalkozás valójában? Szerencsére ez nem szubjektív kérdés, és 100%-ig magyar tulajdonban van

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.23. 00:58:47

WinG-nek teljesen igaza van, nem lenne ezzel a reklámmal semmi gond, ha nem jelenne meg benne a labda. 0:25-0:28 körül el kellene vágni, és máris lenne belőle egy csöppet sem erőltetett, szellemes, merész, poénos, nagypályás klipp. A végével agyonütötték, sablonossá, tucatreklámmá tették.

Ronald 2008.04.23. 04:02:54

Nekem meg az jött le, hogy a hangulat abban a gyárban kurva szar - szinte Orwelli - és nem fogok olyan terméket vásárolni, amit ilyen szomorú tekintetű, rosszkedvű emberek gyártanak És ahol ilyen gestapós kinézetű görény a főnök.
Az ilyen zsebét nem tömjük - az fix.
.

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.04.23. 04:34:32

azé' majd egyszer mesélje el valaki, hogy
- ki a fasom ez a figo?
- miért ér olyan sokat egyeseknek, ha valaki csak arra képes. hogy egy egykor bőrből, ma már inkább műanyagból készülő játéxert rugdaljon?

Focistákat kb. annyira se tartom, mint a mifelénk oly divatossá vált "projekt managereket"...

bubu 2008.04.23. 06:34:59

Én meg azt mondom, hogy szerintem Figo nem volt rászorulva arra a pénzre, amit ezért a reklámért kapott, egyszerűen vállalhatónak tartotta az elismert díjakat nyert Szentkirályit. Szerintem, ha nem ízlene neki nem vállalta volna el, mert minek. Pl. a hipóízű Teodorának nem sok esélye lett vóna :)))

tuner1 2008.04.23. 06:49:14

Az egész egy kamu, egy rendkívül csapnivaló víz, ami korábban a Metro hálózatában 30.-Ft-os ARO márkanév alatt futott, és az égadta világon semmilyen elismerést nem kapott az összetételére.
Egy "művíz", egy finomított habzó mocsári víz, amely mögé felsorakoztak a marketingesek..
Az igazi nagyágyúk nem vesznek részt semmilyen versenyen.

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2008.04.23. 07:12:19

miért vagytok ilyen szánalmasan szomorúak? mert ha mind a konkurenciától írtok ide, az rendben van, bár nem elegáns, de ha nem, akkor inkább sétáljatok egyet. bazmeg olyanok vagytok mint az az operaénekes a szomszédokból. főleg a poszt írója. a blog ígérete: "reklámpiaci szemmel" tájékoztatás. ugyan már.

zenész 2008.04.23. 07:40:37

bobbyperu, az a bajuk, hogy savanyú a szőlő. végre valami magyar dolog, ami tutira sikerült, és most irigykednek. tipikus magyar mentalitás.
egyébként maga a szentkirályi víz is jó. és hogy figo bevállalta sem véletlen. nem hiszem hogy a pénz volt a mozgató erő.

Marketinges 2008.04.23. 08:04:08

Gratulálok a sok korlátolt agyú, "dögöljön meg a szomszéd tehene is" felfogású honfitársaimnak. Ha nem tudnám a tipikus, pesszimista, negatív hangvételű, kritizáló kijelentésekről, hogy Magyarországon születtek, akkor is "tudnám". Miért ne lehetne Figo? Miért ne lehetne magyar siker itthon? És az pedig végképp mindegy, hogy miért és mennyiért vállalta el a forgatást. Ha nem tetszik ne nézzétek. Én is ismerem a pr ügynökséget, akik csinálták, tehetséges csapat. A poszt írója pedig szánalmas

Kar Ate 2008.04.23. 23:50:01

szerintem is szánalmas a poszt, abszolút cool, hogy Figo egy magyar reklámban - ráadásul passzol a Szentkirályi "karrierjéhez". Lehet, hogy nem a legjobb reklám, amit valaha forgattak, de alapvetően szellemes, hozza a focista-reklámos klisséket, ami minden Figo/Beckham/Ronaldinho stb. reklámra igaz. És ez teljesen rendben is van.

=Ford Prefect= 2008.05.13. 14:12:07

Aztán melyik ásványvíz ízlik?