2008.02.26.
12:20

Írta: mediainfo

Oknyomi

Nesze neked oknyomozás. Az RTL Klub stábja bemegy a Parlamentbe, a folyosókon annak rendje és módja szerint lefilmezi a tilosban dohányzó képviselőket. Az egyik letagadja, amit pedig a saját szemükkel láttak az újságírók és ennek nyomán a nézők, a másik meg a miértre cinikusan azt feleli, hogy azért mert nem gondolta, hogy az RTL-be botlik. Eközben mellesleg éppen szigorítani szeretnék a honatyák a dohányzásról szóló törvényt, kitiltva a bagósokat az éttermekből és más, nem dohányzókat is fogadó helyekről. Úgy tűnik, csak az egyszerű állampógárra vonatkozik mindez.

No de a lényeg, hogy a csatorna odamegy, filmez, bizonyít. Majd megkeresi azt, aki felelősségre vonhatná a tilosban járást, az viszont "nem nyilatkozik". Ahogy nem nyilatkozott például a Marketing & Médiának az utolsó pillanatban lemondva az időpontot az ORTT távozó elnöke, Kovács György sem. A lap kínjában lehozza magukat a kérdéseket. Elég egyoldalú kommunikáció...

Nem állítom, hogy az újságírók mindig a helyzet magaslatán állnának, hogy korrektek, képzettek, hozzáértőek lennének mindannyian. Nem tudnak/akarnak oknyomozni sem, az olyan eset ritka mint a fehér holló. De amikor ilyesmivel próbálkozik mégis valaki, akkor sem történik semmi. Ugyebár sokadszor igazolódik be a követkemények nélküli ország tétele.

Elvárható tőlünk a szakmai korrektség, de hogy csak tőlünk? És hogy ez az "elvárás" az alanyok felől úgy jelentkezik, hogy nem szabad csúnyát kérdezni, nem szabad olyat mondani, felvetni, amitől leolvad a műmosoly?! Nemcsak a politikai-közéleti újságírást sújtja ez a betegség, a szakmai újságírás is majdnem ennyire gáz.

Mivel a valódi disznóságoknak nem lehet utána menni, a valódi kérdésekről nem lehet vitázni, nem csoda, ha a médiumok - magukat is égetve - annyi műbalhét kreálnak, áleseményt dolgoznak fel. Nem kell a politikáig menni rossz példáért, nem kivétel ez alól a mi kis médiás-marketinges közegünk sem. BBC akarok lenni...

Adalék update:

Kőszegi András (BrandFocus) beszélgetést szervez piaci szereplők részvételével a közszolgálatiság modern értelmezéséről. Az apropót az adja, hogy az ORTT szerint nem közszolgálati az MR2-Petőfi Rádió. Ott lesz Bartucz László (Danubius), akinek húsbavágó, hogy hány adó is versenyez a gyengélkedő rádiós piacon és milyen feltételek mellett; Macher Szabolcs ex-OMD, aki nyilván látott már egyet-mást a médiapiacon; Dr. Zachar Balázs, az Audiovizuális Média Kormánybiztosság kormányfőtanácsadója, aki az államot képviseli; illetve Hajós András mert csak.

Kőszegi András hírlevelében az ORTT és az MR2 neve mellett ez szerepel: "köszönik, de nem élnek a közös beszélgetés lehetőségével". Na erről írtam fentebb. Ezek után nehéz komolyan venni ezeket a szereplőket.

Szólj hozzá!

Címkék: média sajtómunkás

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr83355042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.