2008.01.31.
18:28

Írta: mediainfo

Apa kezdődik!

Mármint a XLII. Super Bowl. Már csak hármat kell aludni, és éjjel, félkómában lehet drukkolni a New York Giants-nek vagy a New England Patriots-nak. Nos, elfogult vagyok, dehát szeretem az amerikai focit:) A döntő nem csak az Egyesült Államokban, hanem a világ más pontjain is komoly nézettségre számíthat. A világ 230 országában kb. egy milliárd néző kapcsol az amerikai focira a döntő alkalmából, csak az Egyesült Államokban pedig 90 millióan drukkolnak a képernyő előtt!

A nagy díjátadók, mint az Oscar és a Golden Globe mellett tehát ez az egyik olyan esemény, ami nézettségi szempontból komoly kiugrást jelent, és a hirdetők számára tétje van annak, hogy a reklámjuk hogyan szerepel a döntő környezetében. Minden évben nagy figyelem övezi az amerikai szaksajtóban a márkákat: ki hirdet a Superbowl alatt, ki az aki nem, miért nem? Tán visszavonta a reklámját, vagy épp a csatorna mondta, hogy köszöni, nem kér belőle? Mindig van valami botrány...

Idén hónapokkal ezelőtt elkelt a rendelkezésre álló reklámidő 90 százaléka, és néhány napja a Fox azt közölte, hogy ha akadna is még üres idő vagy hely, az elnökjelöltek akkor se próbáljanak meg beférkőzni oda. Szóval garantált kikapcsolódás lesz kitömött hősökkel, félideji show-val (néhány éve Janet Jackson kivillanó (mű?)melléből lett oltári (mű)balhé) és persze reklámokkal.

A hirdetők egy része olyannyira komolyan veszi az óriási nézettségű eseményt, hogy külön szpotot készíttet a Super Bowl alkalmából. Van is tétje a dolognak, hiszen egy jól sikerült reklámot tízmilliók látnak, s a márka így sokak szívéhez kerülhet közel egy csapásra, míg egy rosszul sikerült kommunikációs aktivitás értelemszerűen nagy égés lesz.

Igaz, hogy piszok drága bekerülni hirdetőként a "félistenek" csatájába, viszont a hatalmas nézettség miatt a Brand Channel szakírójának számításai szerint az egy amerikai nézőre jutó reklámköltség mindössze 3 cent. Annál is inkább értékes ez, mert egy kutatás szerint a nép is nagyon élvezi a különleges reklámokat, és 58% azt mondta, inkább maradna le a játék néhány pillanatáról, mint a szpotokról.

A Brand Channel cikkében arról is beszámol, hogy a hétfői munkahelyi beszélgetések nagyrésze sem annyira a játékról, mintsem a reklámokról szól. És most hogy a MySpace együttműködik az eseményt sugárzó Fox-szal a Super Bowl reklámok hosztolásában, mindennek méginkább nyoma marad. A nagy piacra lépéseknek, átpozícionálásoknak, égéseknek...

Tavaly például a Snickers-re zúdult rá a népharag (élen a meleg közösségekkel és az emberi jogvédőkkel), mivel viccesnek szánt reklámjukat, melyben két férfi véletlen összecsókolózik, aztán agresszió lesz a vége, homofóbnak találták. És hát Amerika az ilyen ügyekben nagyon szigorú.

Sokkal pozitívabb példa a Dove-é, ami tavaly sikeresen porolta le az imázsát, és amerikában a döntő alkalmából startolt az az egyébként nagyon szimpatikus kampánya, amely a lányok, asszonyok önbecsülésére helyezi a hangsúlyt a szépségipar általános, műcsajgyártó gyakorlatával szemben.

Különlegességnek számít, hogy idén a P&G is hirdet, méghozzá a Tide márkával jelenik meg az óriáscég. A Super Bowl több évtizedes történetében mindössze két alkalommal reklámozott a P&G, s az is régen volt. Ennek oka, hogy célközönsége főleg nőkből áll, viszont az utóbbi két évben egyre több nő nézi az amerikai focit, szóval próba szerencse.

Na szóval, apa kezdődik....!:)

15 komment

Címkék: média televízió márka médiahasználat

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr60319911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

voronoi (törölt) 2008.01.31. 22:30:04

Kar, hogy elore lefutott a donto, 20 pont kulonbseggel nyer a NE.

Kampec 2008.01.31. 22:48:35

epp ezert hajra giants :)

mediainfo 2008.01.31. 22:58:12

Én is a Giants-nek drukkolok:)

stirling 2008.01.31. 23:03:15

tud vki egy jó helyet, ahova be lehet ülni és egy sör mellett megnézni? (a Box utcában gondolom ilyenkor már nincs hely)

ChrisH 2008.01.31. 23:39:08

stirling, próbálkozz a Champs pubokban (www.champs.hu)!
Egyébként én is nőnemű vagyok, és a Patsnek drukkolok. És nem, nem (csak) Brady két szép szeme miatt! :)

marchello 2008.01.31. 23:53:20

champsben már kb egy hónapja nincs hely

JSanyo · http://www.kihittevolna.freeblog.hu 2008.02.01. 00:20:31

Arról már nem is beszélve, hogy az internetes honlapon nemrég lehetett szavazni minden idők legjobb reklámjaira, végül a TOP 10nek pedig egy külön műsort szerveztek a kedves alkotók.. :) Sőt, hozzáteszem, hogy nagyon is jó dolog a rossz képminőség ellenére is az interneten élőben követni a mérkőzéseket, mert van egy két igazi gyöngyszem a reklámok között, főleg azok, amelyek direkt a football témájára készülnek :) Go Giants! Igaz, benne van az NFL 3 legjobban utált csapata között, de most mindenki nekik szurkol, nehogy már a Pats nyerjen! :)

Androsz 2008.02.01. 01:51:33

>Igaz, benne van az NFL 3 legjobban utált csapata között, de most mindenki nekik szurkol, nehogy már a Pats nyerjen!

Hát igen, hasonló fejtörést okoz ez a döntő, mint egy román-német focimeccs.

v 2008.02.01. 06:57:33

ChrisH (és más szimpatizánsok): remélem akkor már megtaláltad a www.pats.hu oldalt, ahol elég sok csapattal kapcsolatos hírt, és információt lehet olvasni folyamatosan, most például éppen a SB-t megelőző nyilatkozatok vannak fókuszban.

(kedves Blog mester, utólagos engedelmeddel, ennyi reklám talán belefér :))

setup99 2008.02.01. 07:47:34

Mi lesz a halftime show? Tudja valaki? ...és ha illetékes olvassa kérem ne beszéljenek bele ha lehet.... és adják le egészben. Értem én, hogy szakérteni kell de ne a félidőben plíííz.
Én kettőn is voltam amerikában! A világ legkomolyabb rendezvénye. Amióta televízió létezik, mindenidők első három legnézetteb műsora az super bowl volt!

mediainfo 2008.02.01. 08:08:15

Tom Petty & the Heartbreakers...

v 2008.02.01. 08:10:31

HT Show: Tom Petty & the Heartbreakers

Himmnusz: Alicia Keys és Jordin Sparks


A meccs helyszíne: pats.hu/?p=321

rivera 2008.02.01. 08:20:42

Tom Petty & the Heartbreakers lesz félidőben.
Hajrá Giants, meg kell állítsátok a Pats-t ha már a GB-t kiejtettétek!

JSanyo · http://www.kihittevolna.freeblog.hu 2008.02.01. 20:06:44

Androsz: :) remek hasonlat!

setup99: általában nem beszélnek bele, akkor szoktak sms-t beolvasni és elemezni, amikor reklámszünet van és nálunk emiatt csak fekete képernyő látszik. ha jól emlékszem tavaly sem beszéltek bele a show-ba.