2008.01.07.
10:46

Írta: petal

Csodájára járunk a hűségakcióknak

Nem éri meg manapság hűségesnek lenni. Az új fogyasztóknak áll a zászló. Különösen a szolgáltatásoknál.

Minden marketing (és mellesleg közgazdasági) törvénynek ellentmondva az új ügyfelekre hajtanak a szolgáltatók, nem törődve a meglévők megtartásával. Ha új ügyfél vagy, olcsóbb az előfizetés, kapsz kedvezményt, hozzád vágnak valamilyen ajándékot, és megköszönik, hogy csatlakoztál a céghez. (De nem kell ezt elmesélni, biztos mindenki ismeri a helyzetet.)

Ha netalántán évek óta kitartasz egy szolgáltatás mellett, akkor viszont nem jár se pacsi, se köszönöm, se semmi... Meg is rökönyödünk hát a fehér holló ritkaságú hűségakciók láttán. Még ha nem is oly nagyszabásúak (az HBO például egy darab plazmatévét és DVD lejátszót sorsolt ki), az ember megörül a lojalitást értékelő gesztusoknak. Merthogy vannak ilyenek is (lásd Aranykártyás program a T-Mobile-nál), csak nem nagyon hallunk róla.

Sokkal nagyobb hangja van a toborzóknak, az újabb és újabb ügyfelekre áhítozóknak. Most már csak az a kérdés, 10 millió embert meddig lehet recirkulálni? Merthogy előbb-utóbb a fogyasztó hozzáállása is megváltozik, és a jutalmazott magatartást felvéve szolgáltatót vált, vagy egyszerűen más nevére iratja át az előfizetést. Hát valahogy így ásunk alá egy újabb (nem csak fogyasztói) értéket...

Szólj hozzá!

Címkék: verseny hűség márka közeg

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr26287895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.