2007.11.26.
15:38

Írta: mediainfo

A hirdetés meg az ő kontextusa...

Néha az az érzésem, hogy a reklámokat csak úgy beledobálják a lapokba. Nem, nem vagyok naiv, csak arra gondoltam, hogy néha azért nem lenne ártalmas összehangolni a hirdetést meg a tartalmat. Időnként erre egészen jó alkalom nyílik, de még akkor is sikerül mechanikus ollózással elszúrni a dolgokat.

Néhány hete valamelyik HVG-ből gyakorlatilag kifolytak a telekom cégek reklámjai, mind a három mobilszolgáltató reklámozott a hetilapban. Arra azért kíváncsi volnék, hogy mennyiben sikerült megvalósítani a "lehetőleg a versenytárs reklámjától messze rakják" kitételét, mert szerintem semennyire. Nagyon nem is próbálkoztak így első blikkre.

Szóval kinek hatékony ez? Mert a cégek belefulladtak egymás kommunikációjába. Az olvasó meg úgy az egészbe. Miközben a reklámok miatt újra átlapoztam a HVG-t, az is szembeötlött, hogy az elrendezés mellőz minden logikát. Például a kifejezetten üzletembereket megcélzó díjcsomag valahová a társadalmi-politikai szekció közelébe került, miközben a toleranciára hajazó imázskommunikáció meg a hardcore gazdasági hírek közé súvadt be.

És hát tudva levő, hogy a HVG olvasóközönsége egyáltalán nem egységes, és egyáltalán nem ugyanúgy olvassák a lapot. Vannak akik egyenesen átugranak részeket. (Én is.) Mióta jobban tömörítették a tematikusan egymáshoz közelebb álló, hasonló közönséget érdekelhető anyagokat, még jobban lehet célozni.

Tudom, tudom, a lényeg a tartalom, és nem a hirdetés miatt írnak újságot. Tiszta sor. Ez azonban még nem jelenti azt, hogy néha ne lehetne kicsit gondolkodni, hogy jobban passzoljon a tartalom és a reklám, és nőjön a reklámozás hatékonysága.

Erről az egészről két dolog is eszembe jutott. Például ott van a Sanoma mutációs melléklete a nyugdíj témáról, amelyet három lapjában háromféle módon dolgozott fel, s nem titkoltan a hirdetőknek (is) szólt ez az akció. Az egyik fő érvük éppen az, hogy a reklám hatékonysága nő a megfelelő kontextus miatt. Bővebb info: http://www.mediainfo.hu/hirek/article.php?id=10322.

Másfelől az Astorián sétálva szembejött egy épületháló, a következő szöveggel: "A háló mögött emberek dolgoznak. A számok mögött is. Önért." Jé, a Cashline épülethálós kreatívjának szövegírója észrevette, hogy ez egy épületháló. És hogy ezt egy falra rakják. A hirdetés reagált a környezetére. No, hiszen.

Kissé rosszminőségű illusztráció itt:

Szólj hozzá!

Címkék: média reklám közeg

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr97242466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.