2007.09.21.
11:14

Írta: petal

Új megközelítéssel próbál az angolok szívéhez férkőzni az IKEA

Vírusmarketing eszközökhöz nyúlt Nagy-Britanniában az IKEA.

A Brand Republic-on olvastunk a bútoráruház új reklámkoncepciójáról, amely a cég vadonatúj helyi kreatív ügynökségének (Beattie McGuiness Bungay) bemutatkozó munkája.

A kampány célja minden bizonnyal a márka és a fogyasztók közti kapcsolat erősítése, hiszen olyan erősen érzelmi húrokat pendít meg, mint "Az otthonunk a legfontosabb hely a világon". Ez áll a kreatív anyagok középpontjában, amelyek az ingatlanpiac egyetemes varázsszavával szembemenve azt üzenik: "Nem eladó."

Már tudniillik nem minden lakás vagy nem minden ház, márpedig amelyik nem, annak otthonosnak kell lennie - itt jön a képbe az IKEA.

A szlogent olyan kérdések egészítik ki a kampányban, mint "Házad van vagy otthonod?" és "Azért laksz benne, mert sokat ér, vagy mert szereted?" (Bocs a suta fordításért, angolul tudóknak az eredetik: "Do you live in a house or a home?" "Are you in it for the money or the love?")

A hagyományos reklámeszközöket (TV, mozi, rádió, outdoor és online) felvonultató kampányba a lakberendezési áruház bevonta a közönséget is. Vállalkozó szelleműek ugyanis sárga-kék - vagyis helyre IKEA színű - "Nem eladó" táblákat tűzhetnek ki otthonukra, illetve csatlakozhatnak a "mozgalomhoz" az erre a célra létrehozott weboldalon.

Az ötlet háttereként a cég marketingese elmagyarázta, hogy a britek többsége már belefáradt az ingatlanügynökök és jelzálog-hitelezők állandó zaklatásába, tehát nagyon is várható, hogy világgá kürtölik, eszük ágában sincs eladni otthonukat. Ha meg ez a helyzet, miért ne használnák ki egy kis reklámra?

Szólj hozzá!

Címkék: vírusmarketing

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr49171607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.