A teaser egy kényes műfaj. Keskeny az a mezsgye, amin belül jól ellátja feladatát és felkelti az érdeklődést, de még nem lövi le a poént a fogyasztó számára. Mostanában mintha éppen ezzel az utóbbi résszel lenne a baj.
A filmszakma évről évre egyre többet költ marketingre, és egyre több előzetest ad ki, hogy a nézőket a mozikba csalogassa. Csakhogy mára eljutottunk oda, hogy sokszor a trailerek elmondják a teljes sztorit, és már nincs értelme beülnöm az előadásra. Persze ez annak is köszönhető, hogy a filmek történetszála egyre gyengébb, mert minden és mindenki a látványra koncentrál, de pláne egy gyengécske sztorinak nem tesz jót, ha az egyetlen fordulatát előre elkiabálják...
Hasonló a helyzet a magazinoknál. Egyre többször fordul elő, hogy a példányszámot növelendő, a magazinok sztorirészleteket csöpögtetnek el más kiadványokban (legtöbbször ugyanannak a kiadónak más lapjaiban). Csakhogy a morzsákból elég hamar összeáll a kép, és ha már hat helyen elolvastam, hogy mit is gondol XY celeb, aki Z magazinnak nyilatkozik, Z magazin bizony maga alatt vágta el a fát, mert már nem tud mondani semmi újat.
A médiaipar marketingeseinek mintha újra kellene tanulniuk, hogy is kell igazán jól csinálni a teaser kampányokat.