2010.08.13.
20:09

Írta: petal

Kalandozás (és ráfázás) a hazai e-kereskedelem világában

Magunk is rendszeresen cikkezünk róla, mennyire gyerekcipőben jár még nálunk a fejlettebb országokhoz képest az e-kereskedelem. Ennek okaként évek óta jellemzően a bizalomhiányt nevezik meg a szakértők, amelyet két dologra vezetnek vissza. Az egyik, hogy nem mernek a felhasználók kártyával fizetni a neten, a másik, hogy attól félnek, a postai házhozszállítás során mágikusan lába kél a megrendelt terméknek. (Ez utóbbit én is reális aggodalomnak érzem, bár épp ezért a legtöbb webáruház mára futárszolgálatokat alkalmaz.)

Ezen a héten viszont bosszantó módon megtapasztaltam, hogy vannak még bőven egyéb gátjai a fejlődésnek, illetve az offline boltokban is gyakran érzékelhető alacsony kiszolgálási színvonal a magyar e-kereskedelemben is felbukkan.

Elsőként virágot szerettem volna küldeni édesanyám neve napjára. Csokor kiválaszt, adatok beírva, kártyaszám bepötyögve. Majd a jóváhagyás végén visszaigazolás helyett közli velem az oldal: a kosár üres. Még jó. Várok egy napot az emailes visszajelzésre, majd miután nem jön semmi, írok a cégnek. Egy hölgy két nap múlva kedvesen válaszol (milyen jó, hogy egy héttel előre rendeltem, ugye, az elvileg 24 órán belül házhoz szállító virágos cégnél), hogy megtalálták a megrendelésem, de nem került kiegyenlítésre, legyek kedves utalni vagy csekken fizetni. Utalok, visszaküldöm az igazolást, mert vészesen közeleg a névnap. Másnap újabb email a virágüzlettől: most jöttek rá, lehet, hogy mégis terhelték a kártyámat, de még egy hónap kell, míg kibogozzák...

Na, innen sem rendelek többet virágot, azt kell mondjam. Habár, a fejlett világban mindenütt elérhető virágküldéssel szemben a szomorú hazai állapotokat tükrözi, hogy a neten elérhető cégek 90%-a nevetséges, 10000 forint feletti árakat számol fel egy közepes méretű csokorért, és persze nem találtam még olyat, aki vállalná, hogy ünnepnapokon is kiszállítja a virágomat.

Pár nappal később irány az egészségbolt, akarok küldeni ajándékba valakinek egy gerincvédő ülőpárnát. (Mekkora lúzer vagyok, hogy Amerikából ajándékküldéssel szeretném meglepni a hozzátartozóimat???) Az hagyján, hogy le van írva, milyen színekben kapható a termék, de nincs színválasztási opció. De itt is kiválasztom a párnát, jó előre, hogy a születésnapra időben odaérjen. Visszaigazolás, megrendelés rendben, 3 nap a házhozszállítás. Egy nappal később jön az értesítés: a megrendelésem feldolgozás alatt. Hiába na, jó munkához idő kell. Majd 3 nappal később, amikorra meg kellett volna érkeznie az ajándéknak, kapok egy emailt, hogy most jöttek rá: a megrendelt termék nincs raktáron, de már utánrendelés alatt...

Nem is kommentálnám. Kontrasztnak millió külföldi példát tudnék felhozni, mert az amerikai webáruházak mellett angolt, dánt és németet is próbáltam. Valahogy csak nálunk nem megy, ami az e-kereskedelem lényege lenne. Nem csodálkozom rajta, hogy mások sem nagyon használják Magyarországon, mostanra nekem is bizalomhiányom van. :(

4 komment

Címkék: internet ügyfélszolgálat privátszféra e kereskedelem

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr282220105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aadriennne 2010.08.17. 12:53:35

nekem is vannak sajnos hasonló tapasztalataim, manapság boldog-boldogtalan indít e-ker szolgáltatást, bízva abban, hogy elboldogul vele, aztán menet közben lepődik meg, hogy itt másfajta játékszabályok szerint kellene működni….

turtundi 2010.08.18. 08:30:49

@aadriennne: Egyet értek. Nem olyan egyszerű ez, mint ahogy sokat hiszik. Én is pont emiatt szeretnék rendesen utánajárni, tanulni, képezni magam, mert a világ egyre jobban online működik.

zsof.berg 2010.08.18. 09:34:27

@turtundi: igazad van, de a képzés bonyolult kérdés. Annyian indítanak tanfolyamokat, szemináriumokat isten tudja miket, hogy nehéz eldönteni melyik ér is valamit. Ha tanulni szeretnél keress valami akkreditált képzést, az valamennyire biztosítja hogy tudást is kapsz a pénzedért, idődért.

aadriennne 2010.08.19. 12:01:58

@turtundi:most olvastam éppen, hogy a BKF indított egy digitális marketing képzést,talán ez érdekes lehet neked: www.bkf.hu/digitalis-marketing
süti beállítások módosítása