Nyilván az, amelyik a leghatékonyabban, legszéleskörűbben segíti az ügyfelet abban, hogy ő meg a fogyasztó szíve csücske legyen. Az régóta tudott, hogy az ügynökségek egyre élesebb küzdelmet folytatnak azért, hogy magukhoz ragadják a stratégiai kommunikációs tanácsadó szerepét. Mindenkinek vannak jobb-rosszabb érvei ezügyben, viszont végre sikerült a témában egy alapos és komoly összefoglalót találni az Asia Media blogon.
Blair Currie írásában azokat a készségeket veszi sorra, amelyek a marketingingazgatókat hivatottak támogatni a mind komplexebb kommunikációs környezetben. Ehhez aztán hozzárendeli, hogy elviekben melyik ügynökségi típusnak áll az adott szerep igazán jól. Már ha az ügynökségtípusokra mai formájukban tekintünk. Érdemes a fenti linken elérhető posztot végig böngészni, itt csak a felsorolást közöljük a készségekről és az adott területen előnyben levőkről:
Nagyszerű ötletek és gondolatiság
Látszólagos előny a kreatív ügynökségeknél és a márkaszakértőknél.
Egyedi insight-ok
Látszólagos előny a kutatóknál és a médiaügynökségeknél, de a PR-ügynökségek is labdába rúghatnak a CSR, márkaevangélizmus, bizalomépítés területén.
Teljeskörű gondolkodás
Jól látható előny senkinél nem mutatkozik, mivel ritkán van egyszerre jelen a kreatív és az analitikus gondolkodás magas szintje. Tán egy új ügynökségtípus?
Üzleti, pénzügyi szemlélet
Látszólagos előny a médiaügynökségeknél, de bármely ügynökség képes lehet az ügyfél működési jellemzőinek, környezetének szélesebb körű megértésére.
Belső kommunikáció
Látszólagos előny a márkatanácsadóknál és az üzleti folyamatok szakértőinél.
Hozzáadott érték
Látszólagos előny a PR-ügynökségeknél, akiknek feladata mások mellett a fogyasztók márkahívővé tétele, illetve a CSR és a fenntarthatóság kommunikációja is az ő terepük. Persze mások is labdába rúghatnak.
Tartalomgyártás és annak folyamatos kommunikációja
E téren a digitális ügynökségeknél van a látszólagos előny, de a PR-ügynökségek is erősek e területen.
Integráció
Na, ez az, ami nem valósul meg igazán, amíg a különböző diszciplinák ugyanazokért a büdzsékért ádáz harcot folytatnak. Valamekkora előny van a nagy ügynökségi holdingoknál.
A szerző végkövetkeztetése nem meglepő: a marketingesek feladata egyre bonyolultabb és egyben izgalmasabb is, ami viszont izzasztó éveket hozhat az ügynökségeknek, ha helyt akarnak állni. Nem tudni még, ki lesz a marketingesek szíve csücske, a legtöbb pálya nyitott, a különböző ügynökségtípusok részelőnyökkel rendelkeznek.