2009.10.21.
15:14

Írta: mediainfo

Prezentáció 2.0

Pollner linkelte be a Twitter-en ezt az írást. Arról szól, hogy miképpen kellene egy előadónak pl. egy konferencián követnie, hogy mit írnak a produkciója kapcsán a közönség soraiban ülők/a prezit a távolból követők. És akkor mintegy rutinszerűen reagálhatna a felmerülő kérdésekre, ellenérzésekre, véleményekre - még a prezentáció alatt. A szerző úgy képzeli, hogy áll emberünk egyik kezében a prezit léptető kütyüvel és/vagy a macskákat őrületbe kergető prezi lézerrel, másik kezében meg a telójával, amire ömlenek és ömlenek a tweetek, facebook postok és egyebek. De szép is volna. Csak most elképzeltem egy átlag magyar konferenciát, és a következők ugrottak be:

1. a legritkább esetben szólal meg a közönség (nemhogy lázadozna, mint a cikkben említett egyik példában), szóval nem lesz mire reagálni

2. ha a közönség véleményt nyilvánít, inkább az előadó gatyájáról, mint az érdemi kérdésekről - persze minden előadó olyan közönséget "termel ki", amilyet érdemel

3. ha van valódi szakmai mondandó, az már azért itthon is el tud indulni a neten (főképp, ha online érintettségű témáról van szó), de azért annyira nem pörög még a nép, hogy rögtön-azonnal kirobbanjon a párbeszéd, és az előadót térdre, de legalább is építő vitára kényszerítse

4. a magyarországi előadók nagy részének (beleértve a moderátorokat is) első körben - és itt nagy riszpekt a kivételeknek - prezentációs, illetve vitakultúrát kellene tanulniuk, és mindezt megelőzően az lenne a minimum, hogy aki meghívást kap egy konferencián, az tisztelje meg az őt felkérőt és a közönséget, hogy felkészül a saját témájából, s nem gondolja úgy, hogy séróból és másnaposan/aznaposan is megoldja a feladatot

Na, ha ezt a 4-es pontot megugorja a többség, akkor már lehet beszélni arról, hogy milyen 2.0-s eszközökkel tehető élőbbé a prezizés.

(Amúgy meg az agyunk nem processzor, tehát előbb-utóbb feladja a technológiai lehetőségek fejlődésének a követését a végtelenbe. Magyarán, nem mindenki alkalmas már arra sem, hogy két monitort kövessen egyszerre, na. Hát még a többi kütyüt. Csak ez az emberi "gyarlóság" mindig elsikkad a technológia hihetetlen fejlődése felett érzett mérhetetlen - és gyakran jogos - csodálat közben.)

2 komment

Címkék: internet konferencia 2.0 közeg

A bejegyzés trackback címe:

https://mediainfo.blog.hu/api/trackback/id/tr421461713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.10.21. 17:27:31

na ez az a pont, ami arról szól, hogy van valami, ami így úgy működik, s arra kitalálunk egy varázsszavas koncepciót.

A BrandFestiválon megrendezésre kerülő Workshopok pl. remekül tudtak mini brainstormingoló csoportokban funkcionálni, konkrét javaslatokat letéve az asztalra az agyalás végén.

Ahogy Te is írtad, az előadó hiába hiper-szuper interaktív, ha a közönség nem az.

A közönség bevonása szerintem két úton lehetséges. Vagy maga az előadás olyan szórakoztatóan lebilincselő, h kérdéseket ébreszt bennem, vagy az előadó stílusa olyan jó értelemben véve provokatív, hogy inspirálja a gondolatokat.

Ha ezek nincsenek, lehet akármilyen kütyü/gadget a kezében a kellő hatásfok elmarad.

p.s: mondjuk arra jó lehet, hogy az emberekben van némi feszültség, ha közönség előtt kell kérdezni. Talán a csendes írott forma... de ennyi!.

mediainfo 2009.10.22. 17:37:08

@Bery: Igen, csak hogy legyen adott számú kérdező (szóban vagy twitteren vagy sms falon vagy akármilyen más csatornán), ahhoz a nagy számok törvénye alapján nagy közönség kell. Ez meg ugye itthon viszonylag kevés konferencián valósul meg, legalábbis ebben a szakmában.

Az aktivitáshoz pedig kell a párbeszéd egyfajta kultúrája, hogy valaki ne csak azért kérdezzen, hogy aztán a válaszra oda sem figyelve nyomhassa a saját biznisz robotpilóta dumáját.

Másfelől meg a kütyük nem helyettesítik az agyi teljesítményt és a tehetséget. Ismét kiemelném a 4-es pontot és a zárójeles megjegyzésemet.
süti beállítások módosítása